Avatar billede jonasq1 Mester
26. juni 2021 - 12:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til link meed en formel

Hej
hvis jeg har fastsat en værdi som her til 2 så skal den gå hen til det ark hvor der står 2 i a1. ved ikke om man kan dette eller om jeg skal bruge VBA hvilket jeg ikke er god til
https://1drv.ms/x/s!AtBKRX84-lwegpdiGY07B4pk6jp5zw?e=C4pzrv
Avatar billede Jan K Ekspert
26. juni 2021 - 15:54 #1
VBa er efter min mening det nemmeste her, men det kan muligvis løses med Indirekte og et hyperlink. Har desværre ikke adgang til Excel lige nu.
Avatar billede jonasq1 Mester
26. juni 2021 - 20:17 #2
Okay super. Tænkte godt en makro med VBA ville kunne gære det dog er jeg ikke god til VBA
Avatar billede Jan K Ekspert
26. juni 2021 - 23:25 #3
Hvis du har et ark, hvor du indtaster din værdi i fx C1 (i mit eksempel), og så har et antal ark, hvor den den tilvarende værdi står i A1 i hvert ark, så vil denne kode bringe dig til det relevante ark, når du skriver et tal i C1 i det ark, du bruger til det. Skrive du et tal, der ikke står i A1 i nogen af arkene, sker der ingenting.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Not Intersect(Target, Range("C1")) Is Nothing Then
        For Each s In ActiveWorkbook.Sheets
            If s.Range("a1") = Target.Value Then
                s.Activate
                Exit Sub
            End If
        Next s
    End If
End Sub

Koden skal ligge i modularket for det ark, hvor du taster din værdi.
Avatar billede jonasq1 Mester
27. juni 2021 - 11:34 #4
Det var lige det dog har jeg det problem at jeg er ved at lave et Dashboard og tænker derfor kun formlen skal aktiveres når jeg trykker på et ikon så altså en makro der er tildelt
Avatar billede Jan K Ekspert
27. juni 2021 - 14:16 #5
Lav din ikon/knap og brug koden fra For each til next.
Avatar billede Jan K Ekspert
27. juni 2021 - 14:18 #6
Og ret Target.Value til ActiveSheet.Range("C1").Value
Avatar billede jonasq1 Mester
27. juni 2021 - 22:59 #7
tusind tak!
Avatar billede Jan K Ekspert
28. juni 2021 - 07:56 #8
Velbekomme