Avatar billede nu_igen Professor
27. juni 2021 - 18:29 Der er 3 kommentarer

Fingeraftryk i stedet for kode

Jeg ved ikke om man kan forlade sig på at man vælger at låse diverse elektronik op med fingeraftryk? Jeg er ret aktiv både med glashobby og havearbejde, som ofte giver et sår på fingeren.
Så “genkendes” mit fingeraftryk vel ikke? Har man en alternativ kode?
Ingeborg
Avatar billede INK Ekspert
27. juni 2021 - 19:36 #1
For det første har du mulighed for at indlæse 5 fingre. Tommel og pegefinger på begge hænder plus yderligere en finger efter eget valg. Det giver dog en rimelig sikkerhed, men du har jo stadigvæk en pinkode adgang, så hvad er problemet?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. juni 2021 - 20:58 #2
Min svoger i bank valgte af tilsvarende årsag, at bruge lillefingre primært i deres system. Der er ingen, der kræver, at det skal være de mest udsatte fingre, du vælger.
Avatar billede nu_igen Professor
29. juni 2021 - 19:25 #3
Tak for svarene. Jeg tror at jeg holder mig til kode løsningen.