Avatar billede Fjotte Seniormester
09. juli 2021 - 17:02 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

firewall

Hej hvilken firewall skal jeg vælge som er god og på dansk og helst billig(gratis)
:-)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juli 2021 - 17:14 #1
Windows 10 (som jeg tror der er tale om her) har sin egen firewall.
Avatar billede milter Ekspert
09. juli 2021 - 17:27 #2
Tilføjelse til #1.

Enig. For 99% af Windowsbrugere er Windows 10's indbyggede firewall tilstrækkeligt. En mere "aktiv" firewall kan kun blive nødvendig, hvis du regelmæssigt bevæger dig rundt på meget "farlige" websider eller uden omtanke efterlader din mailadresse, adgangskoder og lignende på nettet.

Og når jeg skriver 99%, så mener jeg selvfølgelig, at brugere af dette forum ikke kunne finde på at gøre den slags  ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juli 2021 - 17:29 #3
Hvis anden ønskes kunne en fra listen her måske være et alternativ.
https://www.lifewire.com/free-firewall-programs-4129270
Jeg har dog ikke selv brugt anden firewall med mindre den har indgået i en antiviruspakke.
For et par hundrede kroner kan man købe et antivirus produkt hvor firewall indgår med et års licens.
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2021 - 09:28 #5
Jeg finder, at Malwarebyte pro, som kører realtime, er en god sikkerhed.
Den er bare alt for dyr: 549 om året til 1 PC. De kører for tiden en annonce, med 3 PC til samme pris.
Men man kan også have gavn af den frie version, man skal så bare huske, jævnlig at starte den selv. https://www.malwarebytes.com/premium
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juli 2021 - 09:45 #6
#5 Malwarebytes er et godt program. Det hersker der ikke tvivl om. Men dem der laver antivirus i dag er blevet meget bedre til at håndtere malware end før i tiden. Så skulle jeg ofre penge på pc beskyttelse i dag bliver det en "Total Security" fra en af de kendte producenter af antivirus programmer.
Har lige kørt 1 år med Bitdefender (som jeg vandt i en konkurrence), og det var et godt program.
Malwarebytes free har jeg brugt som supplement i rigtig mange år.
AdwCleaner, og CCleaner ligeså.
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2021 - 10:58 #7
#6
Har du Malwarebytes free ? Jeg troede, at du lige som jeg, havde købt pro udgaven den gang den var til slag for 100 kr. og til evig eje. Jeg har kørt med pro i årevis, og det koster mig intet ud over de 100 Kr.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juli 2021 - 11:06 #8
#7 Nej jeg købte den ikke dengang men havde den kørende i en prøve periode.
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2021 - 12:04 #9
Det var trist😢