Avatar billede Temco Professor
14. juli 2021 - 00:08 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke lukke munden på cloud tjenester

Jeg er godt træt af OneDrive, Samsung Cloud og hvad de nu hedder. Har forsøgt alt muligt, men kan få dem til at tie stille.

Bliver ved med at få bip lyd og beskeden:
Samsung Cloud 23.39
Kan ikke synkr. med OneDrive.
Dine data kan ikke synkroniseres, fordi den mappe der er synkroniseret med Samsung Galleri, er i papirkurven i OneDrive. For at genoptage synkroniseringen skal du gendanne denne mappe fra papirkurven.

Ved ikke hvad det er for en mappe. Er heller ikke interesseret i at gendanne noget. Vil bare lukke munden på skidtet én gang for alle!

Mener ellers jeg har deaktiveret begge tjenester.
Avatar billede Temco Professor
14. juli 2021 - 00:09 #1
Glemte at skrive det er på mobiltelefon. Samsung S21.
Avatar billede nopsen Ekspert
14. juli 2021 - 04:45 #2
desværre kan du ikke helt afinstallere den, men du kan deaktivere den så den ikke længere er aktiv.
Gå ind under indstillinger - apps - alle apps, gå ind på appen og vælg deaktiver, så skulle du ikke høre mere fra den.
Avatar billede Temco Professor
14. juli 2021 - 05:16 #3
OneDrive har jeg for længst deaktiveret.
Samsung Cloud - hvis det er den der kommer med beskeden - kan jeg ikke finde ud af hvor jeg deaktiverer.
Avatar billede Temco Professor
14. juli 2021 - 05:17 #4
Den er under Apps. Men kan ikke finde nogen mulighed for at deaktivere når jeg kigger i den der.
Avatar billede nopsen Ekspert
14. juli 2021 - 05:48 #5
en af dem der er svær at komme udenom, gå ind under indstillinger - meddelser, og slå den fra der
Avatar billede Temco Professor
14. juli 2021 - 06:19 #6
Det har jeg tænkt på. Ingen af dem er i listen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. juli 2021 - 09:31 #7
Ja, der er sørgeligt med alt det skrammel der følger med - dette gælder fra alle producenter.
Avatar billede Erik K Ekspert
14. juli 2021 - 12:48 #8
#7
Nej, ikke alle producenter.
På f.eks. Nokia er der ingen bloatware.
Nokia kører på et "rent" Android styresystem og det var hovedårsagen til at jeg valgte Nokia frem for mine tidligere Samsung.
Avatar billede Erik K Ekspert
14. juli 2021 - 12:57 #9
Temco
Jeg vil tro, at du kan stoppe forsøg på sync med Onedrive, hvis du ikke kun deaktiverer Onedrive, men afinstallere appen helt.
Avatar billede Erik K Ekspert
14. juli 2021 - 13:23 #10
Samsung galleri og Onedrive må være indstillet til at synkronisere.
Slå det fra på følgende måde:

Klik på Indstillinger > Konti.
Rul ned, og vælg Samsung-konto.
Tryk på Apps og tjenester og derefter På Tilknyttede tjenester.
Fjern din Microsoft-konto fra listen over Sammenkædede konti.
Avatar billede Temco Professor
14. juli 2021 - 16:13 #11
#10 Kunne ikke følge den sti du angiver. Men tror det ledte mig på spor til stedet hvor jeg skal løse det.

Indstillinger - Konti og sikkerhedskopiering - (Leder du efter noget andet >) Samsung Cloud - Galleri - Synkroniser - Slå fra.

Er dog først overbevist når der er gået 3-4 dage uden nye beskeder.
Avatar billede Erik K Ekspert
23. juli 2021 - 22:18 #12
Lykkedes det at få stoppet synkronisering?
Avatar billede Temco Professor
15. september 2021 - 19:01 #13
Ja.

Beklager mit fravær. Personlige problemer...
Avatar billede Temco Professor
15. september 2021 - 19:30 #14
Husker ikke længere hvordan. Lukker bare.