Avatar billede HHA Professor
21. juli 2021 - 11:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Scrolle på inaktivt vindue virker ikke på excel

Hejsa,

Når jeg har 2 excel filer åbnet, så virker scrolle på inaktivt vindue virker ikke på excel vinduerne.

Nogen ide hvorfor det virker på fx word, PDF osv, men ikke excel?

Ved man kan lave synk. scroll i excel, men det er ikke det jeg søger.

Bruger win 10 og office 365.
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2021 - 12:27 #1
For mig lyder det logisk nok, at man skal indikere, hvilket regneark man ønsker at scrolle i.
Avatar billede HHA Professor
21. juli 2021 - 13:28 #2
Ja, det gør du ved at holde musen hen over det ark du vil scrolle i.
Det kan man med fx pdf, word, browser mm.

https://da.stealthsettings.com/activare-dezactivare-inactive-window-scrolling-windows-10-scroll-intr-o-fereastra-din-background.html
Avatar billede HHA Professor
21. juli 2021 - 13:29 #3
Med ark, mener jeg vindue :)
Avatar billede Erik K Ekspert
21. juli 2021 - 21:53 #4
Det er tilsyneladende en fejl i Excel, der har eksisteret i flere år som man kan læse på diverse fora omkring Microsoft og Excel.
Fejlen gælder tilsyneladende kun i situationen med to åbne excel-filer, medens scrolling af inaktive vinduer kan lade sig gøre med andre kombinationer f. eks. Word
Avatar billede HHA Professor
22. juli 2021 - 06:22 #5
Takker for svar Erik K.
Så behøver jeg ikke lede videre efter fejlen.....