Avatar billede flintstone Novice
31. juli 2021 - 09:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ekstern harddisk udfordring

Har en WD MyCloud enhed som spøger lidt. Eller måske er det W10 der spøger.
Når min pc har været slukket, så er funktionen "Understøttelse af SMB 1.0/CIFS filedeling (klient) slået fra. Det gør at jeg ikke kan se disken i stifinderen.
Hvordan slår jeg det til permanent?
Selvsamme disk udfordrer mig også, når jeg vil finde den på mit tv.
Når jeg tænder tv'et, så er disken at se, men efter noget tid "forsvinder" den.
Weird....så jeg er lidt i syv sind med hvad jeg skal gøre.....
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2021 - 11:00 #1
Det vil nok være bedst, at få hjælp fra WD.

Se om du ikke kan få Western Digital til at lave nye Firmware og software?
-Ja, WD er under angrib fra kriminelle aktører. Nogen finder deres filer slettet. Så det bedste vil nok være at kontakte WD om dette, i stedet for ligge kommentar her om dette 🎫

Her er lidt artikel for dig:
https://www.bleepingcomputer.com/news/security/wd-my-book-nas-devices-are-being-remotely-wiped-clean-worldwide/
Avatar billede flintstone Novice
31. juli 2021 - 19:01 #2
Ja, det er måske nok WD, som har Sorteper.....men tak  for inputtet...
Avatar billede flintstone Novice
05. august 2021 - 21:13 #3
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2021 - 21:25 #4
Det kunne tyde på at mangler at have seneste Windows 10 OS?

https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
-Hent værktøjet og opgrader :-D

Godt at du fandt løsningen.
Avatar billede flintstone Novice
06. august 2021 - 08:31 #5
Har 21H1....tror det er den sidste nye :-)