Avatar billede Søren Praktikant
31. juli 2021 - 21:42 Der er 3 kommentarer

Ekstra WiFi router til Yousee fiber

Jeg har en KAON 3420 Fiber router.
Men den står i kælderen og jeg har både stueplan og 1. sal.
Jeg har erhvervet mig en D-Link AC1200 WiFi router, men bøvler med at få det til at virke.
I stueplan har jeg netværkstik, som er forbundet til KAON routeren. I dette stik vil jeg sætte D-Link routeren, så den kan dække stue + 1. sal.

Men jeg forstår ikke helt Bridge konceptet og hvordan man gør.
Håber at en af Jer kan forklare det.
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2021 - 09:47 #1
😀 Stueplan netværket skal bare ind i den gule LAN-stik på D-Link AC1200 WiFi router.

Ud af boksen er der trådløs-navn og adgangskode du kan benytte til at oprette forbindelse til.
Efter forbindelsen er oprettet eksempel fra computer, kan du gå til det der er beskrevet for dig til standard gateway som er beskrevet for dig:
Enten 192.168.1.1 eller noget andet eksempel 192.168.0.1 eller 192.168.100.1.

Dette vil være klistret på routeren ud af boksen, eller vil være på bunden af routeren. Alle nødvendige information er der.

Eksempel: https://youtu.be/b2bLk1YbQGU
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2021 - 09:48 #2
Avatar billede Rune1983 Ekspert
02. august 2021 - 07:35 #3
Obs. Din fiber router kan køre DHCP server. Så hvis du uden videre har sat din router til netværket kan det give IP adresse konflikt i og med du har 2 DHCP servere på dit netværk. Der skal du beslutte hvilken af de 2 som skal uddelegerer IP adresser.