Avatar billede johnnylassen Seniormester
12. august 2021 - 08:01 Der er 2 løsninger

PLEX taber adgang ud af huset.

Hej en Synology NAS. Den kører PLEX, og det har virket fint. Så kom der en ny DSM. (7). Jeg opgraderede og så ville PLEX ikke mere. Plex blev fjernet. Ny kom på. Fik det med meget besvær til at virke. Måtte slette share og plexuser. Men det kom da til at fungere. Fjernadgang derimod virker ikke for godt. Den siger den er tilgængelig udefra og lidt efter er der rødt x og ikke tilgængelig. Router er sat op med portforward der peger på NAS hvor PLEX server ligger. Har prøvet samme øvelse hos en kammi der har samme NAS, men en anden router. Samme problem. What to do?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. august 2021 - 14:10 #1
Rart at vide - jeg har ikke opdateret min endnu, da der er visse applikationer der udfases (Photo Station -> Synology Photos). Men jeg kører også Plex, og det er da rart at vide at jeg skal være opmærksom :-)

Plex bruger port 32400 - hvis du ikke er sikker på at din regel i din ruter er aktiv (det har virket før? - så må det jo stadig virke), kan du tjekke med Tcping64.exe om porten er åben. Du skal bruge programmet fra en kommandoprompt på en PC, der IKKE er på dint netværk:

tcping64.exe [ipadresse] 32400

Svaret fortæller om porten kan åbnes/lukkes (altså om der er en aktiv service på adressen).

tcping64 kan hentes et væld af steder - et af dem er https://www.elifulkerson.com/projects/tcping.php
Avatar billede johnnylassen Seniormester
15. september 2021 - 22:00 #2
Takkk