Avatar billede kgndksv Juniormester
17. august 2021 - 10:31 Der er 1 kommentar

Dropdown i celle, men mulighed for at indtaste andet end det, der er i dropdownlisten

Hej Eksperter
Kan man lave en dropdownliste i en celle, men samtidig have mulighed for at indtaste andet end det, der er i dropdownlisten i cellen.

Jeg har en dropdownliste som jeg fylder på baggrund af et array, men dette medfører at jeg i cellen alene kan indtaste det der står i listen. Jeg benytter en worksheet change funktion

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)

Set Target = Range("B1")

Call UnikkeUdbydere

With Target.Validation
        .Delete
        .Add Type:=xlValidateList, AlertStyle:=xlValidAlertStop, Operator:= _
        xlBetween, Formula1:=Join(UnikUdbyderArray, ",")
        .IgnoreBlank = True
        .InCellDropdown = True
        .InputTitle = ""
        .ErrorTitle = ""
        .InputMessage = ""
        .ErrorMessage = ""
        .ShowInput = True
        .ShowError = True
End With

End Sub
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
14. juni 2022 - 15:28 #1
Sæt...

      .ShowError = False