Avatar billede andershl Mester
17. august 2021 - 15:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bluetooth: Headset vs. højttaler

Når jeg på telefonen viser liste over bluettoth-dimser kan jeg se, at den tror BLOOTH er et headset, mens B3501 er en højttaler. Den er BLOOTH ikke, det er en højttaler ligesom B3501.

Det medfører, at hvis jeg hører på noget og der kommer et telefonopkald, kan jeg godt tage det, men modparten kan ikke høre, hvad jeg siger - fordi debilen tror, at der er mikrofon i BLOOTH.

Hvordan får jeg den til at acceptere, at den kun kan afspille lyd?

PS: Ville godt have lagt et skærmdump med, men det kan jeg ikke.
,
Avatar billede KHN Guru
17. august 2021 - 15:43 #1
Til skærmdump:
https://imgbb.com/
Avatar billede supportsiden Professor
17. august 2021 - 23:18 #2
På Android, find enheden under "forbundne enheder"
Tap på enheden
Sørg for at kun "medielyd er valgt
Går ud fra at iOS har en tilsvarende indstilling
Avatar billede claes57 Ekspert
18. august 2021 - 09:37 #3
på Ios kan det kun rettes når enheden er tilsluttet.
Indstillinger / buetooth - klik på (i) til højre for enhedens navn - så kan du vælge enhedstype, og der sætte den til fx hovedtelefon.
Avatar billede andershl Mester
18. august 2021 - 10:00 #4
Se, det med typen fandt jeg også bagefter, men så kan jeg åbenbart ikke bruge den som telefonmedhør/højttaler. Så det er åbenbart alt eller intet....
Avatar billede Onlinetekster Novice
16. september 2021 - 19:38 #5
Jeg vil altid anbefale, at du køber en mikrofon udelukkende til optagelser frem for at basere det på et webcam. Du kan få mange forskellige, men det er altid en god løsning at vælge en mere professionel af slagsen, hvis du vil være sikker på, at du har god lyd. Du kan finde nogle her: https://bestmicreviews.com/best-budget-microphone-for-podcasting/ men mindre kan også gøre det. Forsøg dig eventuelt med et headset, da de også er bedre til at absorbere lyden, der komme fra rummet, fra.
Avatar billede Sven Caning Novice
08. februar 2022 - 08:20 #6
Et simpelt headset som dette Blackview har noget man kalder acoustic fence, som give en meget fin lyd for dem som lytter. Specielt når der er meget støj i baggrunden er det vigtigt med en lydenhed der fjerner baggrundsstøjen:
https://headsetshop.dk/shop/blackwire-3325-usb-a-1851p.html