Avatar billede HansOtto Novice
19. august 2021 - 14:34 Der er 4 kommentarer

tegn en linje

Jeg har tegnet en graf, eks en bølge, ved at forbinde en række data-værdier.
Jeg kaldet det en kurs-graf.
Kan jeg tegne en ret line på dette grafiske uden at anskaffe mig et tegne-program ekstra ?

Eks. tegne linien fra laveste punkt i grafen til højeste punkt ?
Avatar billede kim1a Ekspert
19. august 2021 - 15:07 #1
Er det ikke faktisk en trendlinje? Det kommer an på om du mener laveste og højeste punkt på x eller y aksen.
Avatar billede HansOtto Novice
19. august 2021 - 15:34 #2
Jeg mener på værdiaksen, y-aksen
Hvis jeg kan tegne denne "trendlinje", eller to linjer, kan jeg selv lave egen trendkanal.
Jeg kan osse tegne mine egne billeder til teknisk analyse vedr. kursgrafen.
Kan jeg selv i excel tegne den slags linjer ?
eller skal jeg tilkøbe "et tegneprogram" ?
Avatar billede jens48 Ekspert
19. august 2021 - 15:57 #3
Lav en ekstra kolonne med denne formel i stil med

=IF(B1=MIN($B$1:$B$56);B1;IF(B1=MAX($B$1:$B$56);B1;NA()))
På dansk
=HVIS(B1=MIN($B$1:$B$56);B1;HVIS(B1=MAKS($B$1:$B$56);B1;IKKE.TILGÆNGELIG()))
Inkluder kolonnen på grafen og sørg for at "Connect data point with line" er valgt under "Hidden and empty cell settings".
Undskyld min manglende oversættelse, men jeg kører med engelsk version.
Avatar billede kim1a Ekspert
19. august 2021 - 18:21 #4
Trendlinje eksisterer i diagrammer uden ekstra. Det skal være at finde i graf værktøjer et sted.