Avatar billede Tinna Mester
20. august 2021 - 13:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Drev mangler bogstav, og kan ikke åbnes.

Ekstern harddisk mangler drevbogstav
Jeg har et problem, som jeg håber, at nogen kan hjælpe mig med.
Jeg har et eksternt drev, som for flere år tilbage blev formateret til exfat. Nu skal det formateres til ntfc, for at kunne bruges på tv. Problemet er, at når jeg tilslutter det min pc, vises der ikke noget drev bogstav.  Jeg kan se drevet i diskhåndtering, men ikke få lov til at tildele et bogstav. Heller ikke i cmd eller powershell.
https://ibb.co/DtR3pPc

Det er et problem, fordi der ligger nogle ting på drevet som jeg skal have ud, før jeg kan formatere.

Er der nogen der kender til det problem, og evt. har en smart løsning?

Har prøvet på tre pcer, men har ikke adgang til mac, derfor er det endnu ikke prøvet, måske nogen kender et trick, så man ikke behøver at prøve det?

Mange tak. :)
Avatar billede KHN Guru
20. august 2021 - 14:47 #1
Du kan prøve at se om dette kan hjælpe dig videre:
https://www.catacombae.org/hfsexplorer/
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
20. august 2021 - 14:55 #2
Værd at prøve - ingen garanti:
Har du mulighed for at boote pc'en fra et Linux live medie?
Linux minder på mange måder om Mac og det understøtter exFAT
Avatar billede INK Ekspert
20. august 2021 - 15:10 #3
Du kunne jo prøve med et gendannelsesprogram. Findes i gratisversioner som eksempelvis Recuva, men har bedre erfaring med en betalt version som eksempelvis Lazesoft recovery suite.
Ser på din anden tråd, som du ikke har lukket, at alt andet stort set er forsøgt. Det simpleste er selvfølgelig at prøve på en Mac. Hvis du er i nærheden af Nordsjælland, hjælper jeg gerne.
Avatar billede Tinna Mester
20. august 2021 - 21:19 #4
#1 Tusind millioner tak!! Det virkede!! :) Det var virkelig rart. Kan du måske også fortælle mig, hvordan man lukker en tråd her på eksperten? :D