Avatar billede frem-ad Professor
21. august 2021 - 16:37 Der er 9 kommentarer

Sortere kilde rækkefølge på Phillips tv

Hej
Jeg har købt Philips 43" Fladskærms TV 43PUS9235/12 listen hvor man skift imellem kilder https://ibb.co/2vhHj71 , er der en måde man kan ændre rækkefølgen, for eks. så dem jeg bruger mest er Favorit (tv kanaler) HDMI-1 & HDMI-2 men eks. satellit bruger jeg aldrig, så kan jeg lave det nem for mig med min rækkefølge.
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. august 2021 - 17:23 #1
Der må jeg desværre sige, at jeg ikke tror at det er muligt at ændre på. Jeg vil formode at producenten, ikke giver denne mulighed, men der må da stå noget i berugsanvisningen til dit tv.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. august 2021 - 08:00 #2
findes ikke - på mit. Men en ny serie har android-tv, så måske er den mere fleksibel. Tjek evt hos en forhandler.
Avatar billede KHN Guru
22. august 2021 - 12:01 #3
Her en vejledning til dit TV:
https://ibb.co/b7gnLYG (Bemærk - link er kun tilgængeligt i 2 uger)
Og her fremgår det ikke, at det er muligt at ændre rækkefølgen på kilder.
Avatar billede Erik K Ekspert
22. august 2021 - 21:19 #4
Som skrevet ovenfor, ser det ikke ud til at man kan sortere kilder i ønsket rækkefølge.

Af manualens side 42 fremgår det dog at man kan navngive kilderne og det kan måske gøre det nemmere, så man ikke skal huske, hvad der er koblet på de forskellige hdmi indgange.
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. august 2021 - 21:43 #5
#4 Netop det du skriver har jeg gjort på mit Sony tv (fra 2013)
Øverst: TV
HDMI 1: DVD/HDD 1
HDMI 2: DVD/HDD 2
HDMI 3: YouSee Boks
HDMI 4: DVD 3/PC

AV 1: SCART (er ikke i brug)
AV 2/COMPONENT (RGB ikke i brug)
PC: VGA (ikke i brug)

Da der kun er fire HDMI indgange på tv´et er HDMI-kablet fra hhv. DVD 3/PC tilsluttet en HDMI-omskifterboks der igen er tilsluttet HDMI 4 indgangen på tv´et.
Avatar billede Erik K Ekspert
22. august 2021 - 22:22 #6
#5
Netop.
Jeg gider ikke bare have dem benævnt henholdsvis HDMI 1, 2, 3 og 4. Det er jo ikke til at huske, hvad de er til, hvis man ikke jævnligt skifter imellem dem.

Når man navngiver dem, skal man ikke huske, hvilken kilde man vil bruge, men kan se det direkte på skærmen og man kan jo "sortere" dem i den ønskede rækkefølge ved at tilslutte dem i den rækkefølge.
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. august 2021 - 23:38 #7
Du misforstår mig.
Jeg har netop navngivet kilderne:
TV,
DVD/HDD 1 = HDMI 1
DVD/HDD 2 = HDMI 2
YouSee Boks = HDMI 3
DVD/HDD 3/PC = HDMI 4

Der er ofte temmelig stor forskel på funktionsmulighederne, fra mærke til mærke.

Det gælder også DVD/HDD maskiner, især hvad angår hvor let betjeningen/opsætningen er.
Avatar billede Erik K Ekspert
23. august 2021 - 00:20 #8
Niks - jeg har ikke misforstået dig - jeg bekræfter det jo ved at starte med NETOP

Vi er helt enige om den opsætning :-)

Ja, der er stor forskel fra mærke til mærke, men på trådstarters TV er der mulighed for at navngive tilslutningerne.
Avatar billede frem-ad Professor
23. august 2021 - 07:12 #9
Tak for alle indlæggene, desværre var der ikke en løsning, ErikHg & Erik K jeg har navngivet indgangene hvis i ser billedet i starttråden.
Men på min mors LG der kunne man sætte dem i rækkefølge, for der er jo nogen man ikke bruger så tit og jeg har kabel tv så satellit indgangen kommer aldrig i brug.