Avatar billede Jannickhess Professor
23. august 2021 - 09:42 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Modtagne billeder fra andre (Ønsker at se hvor billedet er taget)

Hejsa,

Ved nogen af jer om hvordan jeg kan komme til at se Placeringsdata på et modtaget billede, som enten er modtaget på mail eller via Messenger

Jeg har en Samsung Galaxy s20 5G telefon
med den nyeste version android styresystem dags dato 23. august 2021

Det er ikke for at snage i noget privat, det modtagne billede er taget omkring Skagen skriver afsenderen, men vil gerne kunne bruge det fremadrettet indimellem

Ved nogen herinde om hvordan man gør dette afventer jeg et svar

Mvh

Jannick
Avatar billede claes57 Ekspert
23. august 2021 - 10:12 #1
Det er på til afsender, om billeddata er med. Det skal aktiveres på kamera. Samtidig, så sporer google m.fl jo så, hvor man er henne, så jeg har fravalgt det.
Avatar billede Jannickhess Professor
23. august 2021 - 14:06 #2
Tak for dit svar Claes57,

Men har lige en tilføjelse, herunder.

På min egen telefon, tracker den altid min placering som ligger i billede data, men når jeg så sender et billede til en så følger Placerings dataene vel med til den person jeg sender billedet til går jeg ud fra ?

Da jeg ofte modtager billeder, så forstår jeg ikke hvorfor jeg ikke kan se placerings dataene, som er en god ide indimellem hvis jeg selv en dag vil besøge stedet, ikke for at snage i personlige oplysninger som sådan.

VH

Jannick
Avatar billede claes57 Ekspert
23. august 2021 - 18:14 #3
1) nogle systemer (Ios eller android) kræver et aktivt tilvalg for at få data med
2) brugere har aktivt valgt at slå kamera's adgang til lokalitet fra.
Der har være en hel del skriv på medier om apps og deres adgang til lokaliteter - det har nok medført, at mange har tjekket listen over apps med adgang, og slået de fleste (pånær fx gps og nødopkald) fra.
Avatar billede Jannickhess Professor
24. august 2021 - 01:01 #4
Claes57.

1000 Tak for dit svar Claes.

vh

Jannick
Avatar billede MADOlsen Forsker
07. oktober 2021 - 11:42 #5
Når du modtager billeder via Messenger, bliver de "omkodet" (det ses bl.a. ved, at opløsningen ofte sættes voldsomt ned, og derfor skal man aldrig sende billeder, der skal bruges til noget seriøst, via Messenger), så der kunne jeg godt forestille mig, at eventuelle placeringsdata forsvinder.
Avatar billede Jannickhess Professor
07. oktober 2021 - 16:58 #6
Hej Alle.

Tak til alle jer der er kommet, med hver jeres svar.

Jeg afslutter, således mit spørgsmål