Avatar billede Slettet bruger
25. august 2021 - 10:56 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Forandre kode i Thunderbird

Microsoft finder - nu igen - fejl i min outlook conto.
Jeg har fået en ny kode, som skal skrives ind i Thunderbird. Men jeg kan ikke se hvor.
Avatar billede INK Ekspert
25. august 2021 - 12:03 #1
Prøv at sende en mail, så kommer der fejlmelding, hvor du kan ændre password.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. august 2021 - 12:10 #2
funktioner / indstillinger / privatliv & sikkerhed
Der er 'adgangskoder' og en knap til 'gemte adgangskoder' klik på den
Så kan du højreklikke på den med outlook, og redigere brugernavn og/eller redigere adgangskode
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2021 - 14:44 #3
#2 tak det virkede 😊
Der gik også kuk i min G-mail. Der må være noget gal i den Microsoft afdeling.

Også tak til #1 udmærket ide :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
25. august 2021 - 15:39 #4
hvis du fx altid sender via smpt til din office-konto, og m$ ændrer på den, så er der kuk i alle. Jeg har oprettet hver konto med sin egen smtp-server, så de er 100% uafhængige af hinanden.
Funktioner / kontoindstillinger - i venstre del helt ned i bunden til 'udgående server smtp' og opret *), og derefter på toppunktet for hver konto i venstre del, klik på dem (en ad gangen) og i bund højre del vælger du serveren for den konto.

*) google konto er fx
servernavn smtp.gmail.com
port 465
forbindelsessikkerhed SSL/TLS
godkendelsesmetode OAuth2
brugernavn er din gmail adresse
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2021 - 16:15 #5
Tak :-)
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2021 - 15:22 #6
@claes75
Kan jeg bare angive en anden port ?
https://ibb.co/CHyBS9C
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2021 - 15:23 #7
Rettelse 75=57😎
Avatar billede claes57 Ekspert
01. september 2021 - 15:47 #8
Du SKAL bruge den port, som kontoen er sat til hos Microsoft. Ellers modtager/sender den til en tom adresse, og intet sker.
Servernavn og port hører sammen.
Men der er en 'Tilføj...' knap på siden, hvor du kan oprette andre servere (fx google) når du er i Funktioner / Kontoindstillinger og har scrolle ned i bunden i venstre del, hvor Udgående server (SMTP) er
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2021 - 16:19 #9
Tak .-)
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2021 - 16:38 #10
De to konti har hver sin adresse, så det er vel i orden?
https://ibb.co/xScHQq8
Avatar billede claes57 Ekspert
01. september 2021 - 16:57 #11
lige som det skal være - de er adskilte, men kan tilgås i samme program.
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2021 - 18:30 #12
Tak, men jeg har fået en ny "Problemer med din Mcrosoft konto"
Jeg må droppe OneNote, jeg har alligevel mistet flere sider, uden at jeg selv har slettet noget.:-)
Avatar billede claes57 Ekspert
01. september 2021 - 18:48 #13
har du flere enheder, der er på - eller andre brugere, der skriver? Det lyder mest som om, at du skriver noget og gemmer mens en anden enhed har samme note åben, skriver og gemmer (og overskriver dit indlæg)
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2021 - 19:44 #14
Jeg har to computere i brug, i to rum, men ikke samtidig. Der er ikke andre brugere end mig.Jeg har samme kode til min Microsoft konto og min gmail.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. september 2021 - 20:06 #15
Det burde kun kunne gå galt, hvis en note er åbnet på en pc, og den så redigeres fra en anden pc og gemmes, hvorefter den første gemmer sit. Så vil nr2 opdateringen tabes, eller der vil være 2 filer med ens navne, men med påsat bruger, så de gemmes hver for sig. Når der kun er dig, så vil det jo være samme bruger, og så kokser det måske.
Jeg har selv haft lidt bøvl med excelark, hvor jeg havde redigeret fra iPad. Ios lukkede ikke ned for ark når jeg troede, jeg var ude, så jeg skal afslutte ark (bakke ud fra ark til filoversigt i app) og lukke app for at pc ikke bøvler med det.
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2021 - 21:44 #16
Jeg åbner aldrig OneNote på begge computere på samme tid.
De er begge Windows 10 opdateret. Tak for din tålmodighed. ;-)