Avatar billede Klaus W Ekspert
26. august 2021 - 17:28 Der er 8 kommentarer

Visning af sider i Excel

Hej er der nogle der ved hvordan man for Excel til at vise siden, og ikke al der er uden om. Det jeg gerne vil er at undgå at få vist er kolonnerne, rækkerne og bånd så det kun er det på siden man skal tastet i,og bruge som bruger der er til syne. Se billede 1 og 2
Hilsen og på forhånd tak Klaus W
https://www.dropbox.com/sh/f0bhsmlpzfwqhi6/AAAPKhKIa7jev2AfqUX49dhAa?dl=0
Avatar billede perwolf Forsker
26. august 2021 - 18:59 #1
Under fanen Vis fjerner du fluebenet i punktet Gitterlinier.
Herefter markerer du tabellen, og i fanen Hjem finder du nu gruppen Skrifttyper. I denne vælger du Kanter (Findes til højre for skrifttyperne fed, skrå og understreget), og vælger Alle kanter.
Nu skulle din tabel være markeret, og alt andet har ikke gitterlinier.
Avatar billede Klaus W Ekspert
26. august 2021 - 19:15 #2
Hej perwolf
Ked af sige det men det fungere ikke
som jeg ønsker det ikke, men det kan være jeg ikke har udtrykt mig ordentlig
KW
Avatar billede Klaus W Ekspert
26. august 2021 - 19:21 #3
Jeg kan gøre det meste i menuen "vis" men jeg kunne godt tænke at siden var låst. KW
Avatar billede jens48 Ekspert
26. august 2021 - 22:40 #4
Skjul samtlige kolonner og rækker udenfor det område du ønsker at vise. Så kan man ikke køre ud af området
Avatar billede Erik K Ekspert
26. august 2021 - 22:54 #5
Jeg er ikke sikker på, at jeg helt forstår, hvad det er du vil.

Når du har udfyldt arket som ønsket, kan du under "Vis" fjerne fluebene i Giiterlinjer, Formellinje og Overskrifter.
Båndet kan du skjule ved at klikke på det lille ikon til venstre for minustegnet i øverste højre hjørne og så vælge Skjul båndet automatisk.

Låsning kan du foretage enten ved at vælge fanen Gennemse og beskytte hele arket eller du kan låse alle celler, undtagen de der må rettes i ved at vælge de celler, der skal låses
Avatar billede Klaus W Ekspert
28. august 2021 - 13:30 #6
Hej begge 2, jeg finder lige en bedre forklaring. Og tak for hjælpen endtil videre.

God weekend KW
Avatar billede Erik K Ekspert
28. august 2021 - 15:31 #7
Klaus W
Jeg vil mene, at for at opnå det du vil med at vise redigerbare formularer, skal du slet ikke bruge Excel.

Jeg vil anbefale at du kigger på Access istedet.
I Access kan man oprette formularer og skemaer helt efter eget ønske.

Er du sikker på, at de skemaer du viser i dit spørgsmål ikke er lavet i Access?
For mig ligner de formularer lavet i Access og ikke Excel.
Avatar billede Erik K Ekspert
28. august 2021 - 16:24 #8
Du kunne også prøve at se efter "Formularer" når du åbner Excel - det man umiddelbart får vist ved åbning er "Skabeloner" og de er ikke så anvendelige til dit formål,

Der er et utal af formularer at vælge imellem, så det er med at finde en der er nærmest det ønskede.

Når du har oprettet en formular, kan du så fjerne fluebene i Giiterlinjer, Formellinje og Overskrifter og derefter klikke på det lille ikon til venstre for minustegnet i øverste højre hjørne og så vælge Skjul båndet automatisk.

På den måde kan du få noget der ligner formularerne i dit spøgrsmål.