26. august 2021 - 17:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

sende gruppe sms fra pc

jeg kan godt sende 1 til 1
men 1 til 25 kan den ikke
jeg vil gerne bruge beskeder i windows

beskeden kunne lyde

SYC Vi sejler i eftermiddag
Avatar billede claes57 Ekspert
26. august 2021 - 18:07 #1
i Messenger kan du oprette et rum til klubben, og så skriver til dem - den nemme er jo, at droppe microsoft-program, og bruge en app, der også findes mobilt når du nu vil skrive til mobile enheder. - husk at sætte klokkeslæt på, eftermiddag er et vidt begreb.
Avatar billede Erik K Ekspert
26. august 2021 - 22:10 #2
Hvis du har en android telefon kan du koble den op med din PC i Chromebrowseren..

Du skal hente "messages.google.com" med Chrome på din PC. Du skriver det bare i søgefeltet.
Du parrer PC med tlf ved at aflæse QR-koden på skærmen med din telefon.

Det er ganske nemt og du kan skrive til flere - du kan f.eks. bare klikke på de kontakter du har liggende på telefonen.
Fordelen er, at du også kan se den sendte besked på din telefon.

Hvis jeg skal finde et minus, så er det, at man ikke kan bruge linjeskift på tastaturet - dvs, det kan man godt, men du får ikke linjeskift.
I stedet sendes beskeden, når du trykker på linjeskift, men det vænner man sig til.
Avatar billede kurt54 Ekspert
26. august 2021 - 23:43 #3
windows 10 understætter telefoner i de nyere versioner ( efter 2017)

https://komputer.dk/computerudstyr/operativsystem/windows-10/brug-din-iphone-eller-android-telefon-i-windows-10

ellers findes der forskellige programmer der har gjort det længe MobilEdit som eksempel.
Avatar billede Erik K Ekspert
27. august 2021 - 00:20 #4
kurt54
Jeg ønsker ikke at koble min tlf med W10, så microsoft også kan snage endnu mere,

Men kan man ad den vej også sende sms (til flere modtagere på een gang) fra PC, som er det TS ønsker?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. august 2021 - 09:16 #5
jeg har ikke mulighed for at teste det - men når <Enter> sender besked, så plejer programmer at acceptere <Ctrl><Enter> som linjeskift.
Avatar billede Erik K Ekspert
27. august 2021 - 21:32 #6
claes57
Ja, men plejer lader til at være død i dette tilfælde :-)

Linjeskift virker jo fint på en Android tlf, men det er ikke lykkedes mig fra PC endnu.
Avatar billede Erik K Ekspert
28. august 2021 - 00:05 #7
Så fandt jeg endelig løsningen på linjeskift. 😊

Man kan bruge <shift><enter>  eller, hvis man ikke kan vænne sig til det kan man i indstillinger slå funktionen "Tryk på enter for at sende beskeden" fra, så tasten linjeskift også giver et linjeskift.