Avatar billede Christina Novice
27. august 2021 - 10:00 Der er 15 kommentarer

Tilslut 2 skærme

Hej.
Jeg har for et stykke tid siden købt en skærm philips S-line 275s1ae 27" og en computer Lenovo Thinkcentre M710e, og jeg sagde at der i fremtiden skulle kunne kobles endnu en skærm(Gerne den samme) til computeren.
Nu skulle jeg så købe endnu en philips S-line, men får nu afvide at den ikke kan kobles til da min computer kun har en VGA udgang og min skærm har vist kun en HDMI ??? Kan man ikke stadig koble dem sammen ved FX at købe en splitter? Jeg håber spørgsmålet kan forstås, jeg er ikke så meget inde i computer verden :) Men jeg vil meget gerne have en skærm som den jeg købte sidst! Jeg håber der en en eller anden der kan hjælpe. Tingene er købt ved dustin og skærmen har vare nr: 5011191210 og computeren 5011183114
Med venlig hilsen Christina
Avatar billede Rune1983 Ekspert
27. august 2021 - 10:23 #1
Du kan anvende en USB 2 eller 3 port til at sætte en adapter på, som så giver dig et ekstra HDMI stik. Til almindelig arbejdsbrug vil det køre fint. Men ikke anbefalet til at spille computerspil på.
Søg på "USB to HDMI" adapter. Anbefaler USB 3 port hvis du har det, da den kan overføre væsentlig mere data end USB 2 port.
Avatar billede kurt54 Ekspert
27. august 2021 - 10:25 #2
Varenummeret på computeren ser ikke ud til at være korrekt.
Avatar billede Christina Novice
27. august 2021 - 10:25 #3
Computeren bliver stort set kun brugt til aktier og daytrading :) Ville det være ok?? :)
Avatar billede Christina Novice
27. august 2021 - 10:33 #4
kurt54, nej det kan jeg da godt se :) Jeg prøver lige igen 5011183144
Avatar billede kurt54 Ekspert
27. august 2021 - 10:35 #5
Grafik controller

Grafik-processor    Intel HD Graphics 530
Video-interfaces    VGA, DisplayPort
Maks. antal understøttede monitorer    2

skærm:
DVI, DisplayPort, HDMI

https://www.av-connection.dk/?PGr=8903 burde løse det -

Går ud fra du vil have forskelligt indhold på skærmene ellers er en splitter mulighed.
Avatar billede Christina Novice
27. august 2021 - 10:38 #6
Ja der skal forskelligt indhold op på de 2 skærme :)
Så hvis jeg køber en af dem, så ville jeg godt kunne sætte de 2 skærme sammen med den computer?? :)
Avatar billede kurt54 Ekspert
27. august 2021 - 11:34 #7
Ja det vil virke  - men ikke optimalt - VGA er en gammel analog standard oprindelig på max 640*480 pixels - din skærm er 2560 x 1440  -at give den mindre opløsning er ikke optimalt men vil nok virke.
se bemærk around :

https://www.bluecinetech.co.uk/vga-max-resolution/

Due to hardware limits, VGA cannot support 4K which is 3840×2160. VGA’s maximum resolution is around 2048×1536 which is 2K, and it probably won’t be true HD. For higher resolutions, use HDMI, Display Port, or DVI.

Jeg bruger VGA til 2048*1152  uden gener.

Du bør nok overveje et nyt skærmkort - eller at bruge Miracast eller Chromecast til den ene skærm.
Avatar billede kurt54 Ekspert
27. august 2021 - 11:51 #8
Avatar billede Christina Novice
27. august 2021 - 12:45 #9
Jeg prøver at forstå hvad du mener :D Det der computer spørg er jeg ikke helt inde i :D
Avatar billede claes57 Ekspert
27. august 2021 - 16:52 #10
Det er vigtigt, uanset hvordan det kables, at du har samme opløsning på begge skærme for at få et behageligt arbejdsmiljø (tegnstørrelser, cursor-bevægelser osv)
Avatar billede Christina Novice
27. august 2021 - 18:11 #11
Claes57 Jeg skal købe en skærm magen til den jeg har nu :)
Avatar billede claes57 Ekspert
27. august 2021 - 19:06 #12
ok, men som i #7, så "VGA til 2048*1152  uden gener"
dvs du i windows sætter opløsningen til det selvom de kan klare lidt mere. Så kan du prøve en lidt højere opløsning, og hvis skærmen på vga ikke kan følge med, så gå et trin ned.
Men fra samme "VGA’s maximum resolution is around 2048×1536" så du kommer næppe over bredde på 2048, og så giver højden sig selv i forhold til dine skærme.
Avatar billede kurt54 Ekspert
27. august 2021 - 20:31 #13
Min Dell skærm er 2048*1152  så højere kan jeg ikke gå .Jeg mener at man bør køre skærmene på det opløsning de fysisk har - i dette tilfælde  2560 x 1440 og det er nok ikke optimalt med vga selvom #8 siger det går.

Den bedste løsning er nok et skærmkort i computer lav-profil PCIe mere er der ikke plads til - og endeligt ikke for kraftigt din strømforsyning skal kunne levere nok strøm.

Nok noget i stil med

https://www.computersalg.dk/i/1453416/msi-gt-710-1gd3h-lp-grafikkort-gf-gt-710-1-gb-ddr3-pcie-2-0-x16-lavprofil-dvi-d-sub-hdmi  uden jeg dog har gravet meget i det.

Enig i #10
Avatar billede kurt54 Ekspert
27. august 2021 - 20:34 #14
Hvis du køber skærmen hos Dustin kan du jo prøve dine forhandlingsevner om du kan få en favør pris på et sligt skærmkort - De har ikke rådgivet forkert - den kan køre med to skærme. Men rådgivningen har heller ikke været optimal.
Avatar billede kurtba Ekspert
27. august 2021 - 21:21 #15
Det kabel som #5 henviser til, tror jeg ikke, at du kan bruge, idet det er et dvi-i stik, og din skærm understøtter dvi-d. DVI-I stik har 4 ekstra ben omkring det flade ben i stikket, og de findes ikke på dvi-d stik.
Jeg ville nok følge #1 og købe en usb til hdmi konverter og så et hdmi kabel fra konverter og til skærmen.
Sådan en bruger vi med succes på mit arbejde, hvor folk kommer med alle mulige pc.er og skal koble til projektor.