Avatar billede posten Juniormester
29. august 2021 - 09:32 Der er 10 kommentarer

21H1 og 2

er der mon nogen der ved hvor jeg kan hente disse opdateringer ???
Avatar billede 220661 Ekspert
29. august 2021 - 09:56 #1
Jeg hentede 21H1 til min svigermors pc i går på Windows 10 download side hvor jeg opgraderede.
Kender ikke noget til H2 for nuværende.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. august 2021 - 10:05 #2
Men hvis du tilmelder dig Insiderprogrammet så får du mulighed for at afprøve den inden den officielt bliver mulig for at hente på de officielle sider.
Som med Windows 11 kan man hente nu på "Dev channel" og kunne få de samme muligheder med 21H2. Jeg kender ikke selv til insider programmet.
Har læst på en side man forventer oktober-november før den frigøres. Men intet er jo helt sikkert.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. august 2021 - 10:18 #3
H2 er muligvis muligt nu på Insider programmet i følge siden her:
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/how-to-get-windows-10-os-new-version-21h2/4a287efe-a0e8-40c8-b949-f6a179522179
Men jeg har ikke hørt noget om det.
Så andre der bruger Insider kan måske melde ind her hvis de ikke er hoppet på Win 11 i stedet?
Avatar billede supportsiden Professor
29. august 2021 - 12:49 #5
Hvis du har problemer med at installere 21H1 så brug
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede 220661 Ekspert
29. august 2021 - 12:52 #6
#5 👍
Avatar billede posten Juniormester
30. august 2021 - 22:42 #7
må vist lige komme med en rettelse her :
det jeg savner er IKKE  fuld version af win 10 det der er mit problem er at den opdatering af win 10 kan jeg ikke hente opdateringen 21H1 da jeg ikke må hente mere på den forbindelse skal så "bare" bruge et link hvor jeg kan hente opdateringen på en usb-pin
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2021 - 11:13 #9
H2 er ikke udgivet endnu og, ja, det er nok bedst at opgradere via officielt hent Windows 10 hjemmesiden som nævnt for opgradering, eller for at hente ISO fra med 'media creation tool' som kaldes på Dansk 'værktøj' - hehe...

https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
-Dette kan du hente og starte det blot og her kan du yderligere hvad du gerne vil hente og starte eller danne installationsmedium til USB eller som fil 'ISO* så du kan brænde det til en DVD-skive.

Du kan følge det officielle Windows 10 udgivelser her:
https://docs.microsoft.com/da-dk/windows/release-health/release-information

Og, ja, for at danne perspektiv til Windows 10 21H2, er det via Insider programmet.
Her skal man være aktiv deltager og give tilbage meldinger via 'Feedback hub' eller bare ved at starte 'Feedback' -> her skal man være logget ind med sin Microsoft konto, ikke nødvendigvis logget ind til Microsoft konto fra Windows 10, kun til 'Feedback hub'. Sjovt nok, er der også mulighed for at tilmelde sig til Windows 11 for kompatible enheder, og den er skiftet til Preview til Beta testing.
Hvad angår for 21H2, var den allerede tilgængeligt siden Juli, og nævnte allerede tilbage i Februar, planen for 21H2 og hvor længe det vil blive understøttet. Så, du kan ren faktisk beholde Windows 10 helt indtil 2025-2026, hvis din enhed ikke kan opgraderes til Windows 11.
Windows 10 21H2 vil nok blive frigivet, mit gæt er, starten af September eller Oktober.
https://blogs.windows.com/windowsexperience/2021/07/15/introducing-the-next-feature-update-to-windows-10-21h2/
Avatar billede 220661 Ekspert
31. august 2021 - 15:48 #10
#7 Har du ved en fejl fået Windows update til at tro at du bruger en forbrugsbaseret internet tilslutning selvom du ikke bruger det?
https://ibb.co/s6WJX5R