Avatar billede Super Mester
31. august 2021 - 16:13 Der er 2 kommentarer

Enter data i en celle uden at miste formlen der allerede er i cellen

Min udfordring er:

Jeg har en kollone med beregnede datoer. En formel der referrere til andre celler. Formlen er forskellig fra celle til celle sa der reffereres til forskellige rækker.

Jeg ønsker en løsning hvor hvis jeg overskriver de med formel beregnede datoer bliver overskrevet, skal jeg kunne kunne komme tilbage til den oprindelig formel(standard dato) i cellerne/kollonnen. Kan dette gøres på en smart måde?
Avatar billede kim1a Ekspert
31. august 2021 - 20:55 #1
Jeg tror desværre (hvis jeg forstår dig rigtigt) ikke at det lader sig gøre på en pæn måde.
Du kunne evt. bruge en hjælpekolonne?

Det lyder som om du indimellem ønsker at overskrive et tidspunkt der bliver beregnet med noget andet. Tricket kunne være at have en kolonne til det beregnede tidspunkt og en kolonne med et manuelt tastet tidspunkt, og så have der hvor datoen skal stå til at tage manuel hvis den er der, og automatisk hvis manuel er tom?
Avatar billede Super Mester
31. august 2021 - 21:04 #2
Hej Kim,

Ja, det er præcist det som jeg leder efter. Dit forslag med en ekstra kolonne bliver nok det jeg bruger. Mange tak!