Avatar billede CHC Forsker
01. september 2021 - 14:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Formel, som viser værdi fra en af flere celler, hvis en af disse er afkrydset.

Hej

Er der nogen der kan hjælpe med en formel:

Celle BE6 skal vise teksten fra en af cellerne V5:AU5, hvis der i en af cellerne V6:AU6 er sat et kryds. Hvis der er sat flere krydser skal der skrives FEJL!.

Vh CHC
Avatar billede jens48 Ekspert
01. september 2021 - 15:25 #1
Prøv med

=HVIS(TÆL.HVIS(V6:AU6;"X")>1;"fejl";INDEKS(V5:AU5;SAMMENLIGN("X";V6:AU6;0)))
Avatar billede CHC Forsker
02. september 2021 - 07:29 #2
Hej jens48

Perfekt, lige som det skal være. Tak.

Vh CHC
Avatar billede CHC Forsker
10. september 2021 - 07:07 #3
Hej

Lige et tillægsspørgsmål:

Min formel ser således ud:

=SAMMENKÆDNING(F6;" ";N6;" ";HVIS(TÆL.HVIS(V6:AV6;"X")>1;"FEJL! DU HAR SAT MERE END ET KRYDS!";INDEKS($V$5:$AV$5;SAMMENLIGN("X";V6:AV6;0))))

Kan I hjælpe med flg.:
Hvis der er tekst i celle BF6, så skal denne sammenkædes med øvrige celler (F6 og N6) og også et mellemrum.

Tak på forhånd.

CHC