Avatar billede Maj-Britt Novice
03. september 2021 - 10:28 Der er 2 kommentarer

kan man få indsæt række til at kopiere formlen fra forrige linje

Jeg har et regneark hvor jeg indsætter rækker ind imellem hinanden (Det er adresser der sættes ind, så jeg sætter dem ind alfabetisk, når der kommer et ny lejeaftale på den vej) MEN der er en formel i min ene celle som jeg godt ville have excel til automatisk at kopiere med ind i den nye linje - hvordan får jeg den til det?

Som det er nu skal jeg hver gang jeg har trykket INDSÆT RÆKKE, bagefter ud og kopiere formlen manuelt (hvilket jeg selvfølgelig glemmer engang imellem)
Avatar billede thomas_bk Ekspert
03. september 2021 - 11:31 #1
Det kan ikke lade sig gøre...., medmindre du bruger en makro til at lave den nye række som således også kan tages sig af kopieringen af formlen.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
03. september 2021 - 11:40 #2
Det kan lade sig gøre hvis du opretter området med formler/data som en Excel tabel.
Excel tabeller blev introduceret i version 2007 så det må snart være tid at lære dette udmærkede værktøj.