Avatar billede M.Nielsen Novice
03. september 2021 - 13:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Excel med flere faner til PDF

Hej,

Jeg har en Excelfil med 25 ark i. Er der en måde hvorpå man kan lave alle 25 ark om til 25 PDF filer på én gang. Lige nu går jeg ind på hvert enkelte ark og gemmer som en PDF, men tænker der må være en nemmere og smartere måde?

På forhånd tak :)

Mette
Avatar billede acore Ekspert
03. september 2021 - 13:38 #1
Gå ind på det første ark. Hold shift nede og klik på det sidste ark. Nu kan du printe dem alle til pdf i et hug.
Avatar billede M.Nielsen Novice
03. september 2021 - 13:59 #2
Så bliver det til 1 pdf fil med 25 sider i. Jeg skulle gerne have det som 25 pdf filer med 1 side i hver..
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. september 2021 - 14:36 #3
#2
Hvis du har Acrobat kan den klare at splitte PDF, ellers er der en masse gratisprogram der kan klare det.

Men selvfölgelig optimalt hvis man kan göre det direkte, så ovenstående er bare et forslag hvis det ikke man kan göre det direkte.
Avatar billede kim1a Ekspert
03. september 2021 - 18:48 #4
Står det navn du vil have pdf til at hedde på hvert ark? I så fald kunne du bruge vba til at udføre det.
Avatar billede falster Ekspert
03. september 2021 - 23:19 #5
I forlængelse af #4:

Se dette link:

https://www.extendoffice.com/documents/excel/1348-convert-excel-to-pdf.html

Et stykke nede på siden under overskriften Convert Multiple Worksheets From A Workbook To Separate PDF Files With VBA Code er kode og fremgangsmåde.
Avatar billede M.Nielsen Novice
10. september 2021 - 10:55 #6
#4 - Ja det gør der :)
Avatar billede M.Nielsen Novice
10. september 2021 - 11:06 #7
#5 - GENIALT! Det er lige det jeg mangler! Tusind tak!

Nu bliver jeg måske liiidt krævende - eller også stiller jeg bare et dumt spørgsmål 🙃😂😅

Kan man lave en knap på den første fane(Er det ikke det som hedder mikroer??) i excel arket, så man ikke skal trykke  alt+F11 også F5 for at få den til det? Jeg skal nemlig hive PDF filerne ud af det samme ark flere gange i løbet af en måned, også ville det være nemt med en knap :)
Avatar billede M.Nielsen Novice
10. september 2021 - 11:18 #8