Avatar billede frem-ad Professor
03. september 2021 - 18:31 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Gmail der slipper meget igennem spam filteret

Hej
Her den sidste uges tid har jeg bøvlet med der jeg får mange mail ind der er spam - phishing, der har jo altid været noget men de plejer og blive fanget g-mail spam filter/mappe men nu ryger der 5-8 mail ind i primær mail jeg markere dem så som spam. Er der noget jeg kan gøre så det løser sig selv for det er træls på denne måde.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2021 - 19:52 #1
Får ikke spam i Gmail her. Har haft den over et halvt år og har aldrig set en spam mail.
Henter du mails ind på Gmail fra anden udbyder også?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2021 - 19:53 #2
Eller kan man ikke det med Gmail??
Avatar billede claes57 Ekspert
03. september 2021 - 20:31 #3
Din adresse er bare kommet med rundt i en af de store spam-senderes lister - det stopper når du har klikket 'spam' i nogle uger.  Jeg har tilsvarende fået min telefon på udenlandske tåbers lister - 1-2 opkald dagligt (og mange penge, hvis jeg ringer tilbage). Android har du en hurtig 'luk ned/spam' funktion, hvorefter jeg manuelt sletter nummeret fra min opkaldsliste, så jeg ikke kommer til at kalde det ved et uheld. Moderne tider.
Avatar billede frem-ad Professor
04. september 2021 - 08:46 #4
220661 siden jeg stillede spørgsmålet er min primær mail kommet til og se sådan ud https://ibb.co/tzG001H så ja der kommer meget spam igennem.
Claes57 så der er ikke andet for jeg sletter mailene, og ser om det holder her i løbet af september.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. september 2021 - 09:02 #5
De skal spam-markeres og derefter kan du tømme spam-mappen.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. september 2021 - 14:54 #6
tjek lige, at din spam-mappe ligger for sig, og ikke er lagt ind under inbox
https://mail.google.com/mail/u/0/?tab=rm&ogbl#spam
er den ønskede placering, og ellers find den, og flyt den ud for sig.