Avatar billede jokkaka Juniormester
03. september 2021 - 20:09 Der er 2 kommentarer

Udvidelse fra bærbar til to skærme

Jeg har købt to monitorer til min bærbar, hvor ideen er at bruge f.eks. monitor 1 til Excelark og monitor 2 til f.eks. have en browser åben. Jeg har kun 1 hdmi-port i min bærbar, og jeg har derfor købt en hdmi-switch med 1 x hdmi in og 2 x hdmi out. Jeg kan godt udvide skærmene, så det virker mellem den bærbare skærm og monitorerne (hvor man f.eks. trækker et excel vindue over). Men monitorerne er duplikater af hinanden. Dvs. det er præcis samme billede, der vises på de to ekstra monitorer.
I skærmopløsningen kan kun finde to skærme (1. bærbar og 2. monitor), og det er ikke muligt at tilføje en 3. skærm.

Nogeen der kan hjælpe med at løse dette?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. september 2021 - 20:25 #1
switch er typisk beregnet til at koble fx 2 pc'er til en skærm - og hvis den endelig virker den anden vej, så er der ens billede på skærme, da den ikke taler med dit grafikkort, som derfor ikke ved, at højden er den samme, men bredden er doblet.

Har du en usb-c port, så kan du nok sætte en skærm til der - jeg vil tro, at https://www.av-cables.dk/usb-c-til-hdmi-kabel/usb-c-3-1-til-hdmi-kabel-uhd-4k-sort-2-m.html kan bruges - MEN tal med deres support før du køber.
Avatar billede jokkaka Juniormester
05. september 2021 - 22:15 #2
Der er desværre bare alm. USB-stik i. Men hvilken forskel burde det gøre om der er alm. "gammelt" USB eller USB-C eller lignende?