Avatar billede jath08ac Forsker
03. september 2021 - 23:13 Der er 1 kommentar

Hjælp til VBA med subroutine og function

Hej,
Håber at der er en der kan hjælpe :-)

Jeg har en kode, som også kalder en funktion. Mit problem er, at i funktionen er der en dynamisk variable, som skal følge den for next procedurer som ligger i min subrutine.

Uddrag af subroutine :

              For a = VarStart To VarSlut
              ......
                Sql = DanSQL => Denne kalder nedenstående funktion
                Debug.Print Sql
              ......
              Next a

Uddrag af funktion:
Function DanSQL() As String
    model = Range("Model") ==> Denne ønsker jeg er variable, således at den kan bruge variablen a fra min subroutine ovenfor.

Havde forstillet mig noget alla dette:
model = Sheets("SQl kode").cells(a, 4).value

Er dette muligt?

Håber at min spørgsmål er til at forstå og at der er en der kan hjælpe ;-)

pft.
Avatar billede Jan K Ekspert
04. september 2021 - 11:39 #1
Definerbdin Function med en variabel Function DanSQL(model As String) As String.

Så kan du overføre værdien af variablen, n0rvdu kalder din Function.