Avatar billede Laursen Juniormester
04. september 2021 - 20:50 Der er 1 kommentar

Fiberboks vil ikke tænde

Hejsa.

Natten mellem torsdag og fredag forsvandt min fiberforbindelse.
Forbindelsen har før været forsvundet men altid kommet tilbage når jeg genstarter fiberboksen.
Men den her gang er det ligesom at fiberboksen ikke vil starte rigtig op.

Når jeg tænder for strømmen til fiberboksen starter den op med en cyklus hvor alle symbolerne lyser fra den ene side til den anden. Sådan forsætter den i omkring et minut og derefter slukker alle symbolerne og så sker der ikke mere. Der er ikke nogen symboler eller andet det lyser og den sender hverken internet eller tv signal.

Jeg har prøvet at slukke stømmen til den i et minut og prøvet at holde reset knappen i bunden af fiberboksen nede i 15 sekunder. Men det eneste der sker er at fiberboksen startet på den der lys cyklus og derefter slukker igen.

Jeg har snakket med Fibia og de har oprettet en tekniker sag, men der kan gå op til en uge inden de kan sende en tekniker ud.
Jeg håber nogen her inde kan hjælpe eller fortælle mig hvad der er galt

Efter hvad jeg kan Google mig frem til er det en Icotera i6851 fiberboks jeg har monteret på væggen.

Tak på forhånd.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. september 2021 - 08:10 #1
Vi kan næppe starte en enhed, der er død, eller har tabt forbindelsen. Du kan prøve at tage alle stik fra (mens den er slukket) og montere dem omhyggeligt igen før at tænder. Måske er der rykket i et kabel?
Jeg har af samme årsag fri mobil-data på telefonen (fik det billigt via Plenti) - så kan den lege router indtil tekniker kommer. Skulle være nok til et par uger.