Avatar billede compac Seniormester
06. september 2021 - 11:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Emojis på Windows10

Emojis virker ikke på min pc.
Når jeg trykker Win + punktum aktiveres emoji-vinduet, men der sker ikke noget når jeg klikker på symbolerne. Jeg har prøvet i Notesblok, Libre Office og Thunderbird mail.
Vinduet med emojis har en grå ramme. Jeg forventede at det skulle være blåt.
Jeg fandt en artikel https://da.geekmarkt.com/how-add-emojis-your-pc hvor det fremgår at man kan få emojis ved at trykke ALT + 1 (eller andet nummer).
Det virker hvis jeg bruger det numeriske tastatur.
De emojis der kommer er i sort/hvid.
Avatar billede f-arn Guru
06. september 2021 - 11:57 #1
Prøv at taste Windows tast + R. Kopier C:\Windows\System32\ctfmon.exe ind og tast Enter.

Fortæl resultatet.
Avatar billede compac Seniormester
06. september 2021 - 12:21 #2
Der kommer ingen reaktion
Avatar billede f-arn Guru
06. september 2021 - 12:29 #3
Ingen forbedring?
Avatar billede compac Seniormester
06. september 2021 - 12:51 #4
Nej intet er ændret. Jeg har opdateret Windows10 til nyeste version i morges, men fejlen var der både inden og efter opdateringen.
Avatar billede f-arn Guru
06. september 2021 - 13:24 #5
Start Joblisten og under Services find Touch Keyboard and Handwriting Panel Service
Kører den?
Avatar billede compac Seniormester
06. september 2021 - 16:43 #6
Den kørte ikke. Jeg har startet den og afprøvet emoij, men desværre virker det stadig ikke.
Avatar billede compac Seniormester
06. september 2021 - 16:48 #7
Jeg prøvede at genstarte og det gjorde en forskel, så nu virker det - og endda i farver.
Tak for hjælpen.
Avatar billede Uvanga Ekspert
07. september 2021 - 08:04 #8
Skulle det ske igen, kan du gøre dette:
Reset emoji:
win+R=KØR / skriv: services.msc
Tjenesten Touchtastatur automatisk(Genstart)