Avatar billede ErikHg Ekspert
06. september 2021 - 13:33 Der er 5 kommentarer og
7 løsninger

Gerringssav - manuel

Hej.
Jeg leder efter en gerringssav. Ikke en elsktrisk med én med en nedstyger.
Jeg har fundet en, som jem&fix sælger, men min erfaring siger mig desværre, at det ikke er den bedste kvalitet af produkter der sælges der.

Jeg har indsat et billlede af sav fra netop jem&fix.

https://ibb.co/g3zF3SB

Håber at nogen her på eksperten, kan komme med et bud på hvor en sådan sav kan skaffes. På forhånd tak.

Mvh.
ErikHg
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2021 - 14:32 #2
Avatar billede poko1 Ekspert
06. september 2021 - 14:36 #3
Der er kun farven til forskel på de 2 nævnte! Jeg husker ikke hvor jeg købte min som ti forveksling ligner disse blot Sølvfarvet. Jeg er sikker på den fra Jem&Fiks sagtens kan bruges! 😊
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2021 - 14:36 #4
https://youtu.be/EL6S5lLE7YY
-Der er undertekster du kan aktivere.
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2021 - 14:44 #5
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2021 - 14:59 #6
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. september 2021 - 15:32 #7
#3 - Jeg synes også de ser mistænkeligt ens ud. Som du skriver ser det ud til at den eneste forskel er farven.
Jeg har mere tillid til den sav af mærket Stanley som Bauhuas sælger, der vises i Jørgen B.´s kommentar i #6.
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2021 - 15:44 #8
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. september 2021 - 16:10 #9
Jeg takker for bidragene👍 Nu er der da håb om at finde noget der kan bruges.
Avatar billede milter Ekspert
06. september 2021 - 18:01 #10
Du skriver, at du ikke har den store tillid til den fra Jem og Fix. Jeg tror ikke, den er værre eller bedre end andre af samme type fra andre fabrikanter, faktisk tror jeg, at den største kvalitetsforskel ligger i, hvordan man bruger og vedligeholder den, og hvad den skal bruges til. Nogle projekter kræver mere præcision end andre.

Jeg har gennem årene brugt flere forskellige typer og fabrikater, og fandt hurtigt ud af, at man selv med den dyreste udgave sagtens kunne ende op med et lorte resultat med den forkerte teknik :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. september 2021 - 19:55 #11
Nu er det ikke en sådan sav jeg nævner, for jeg har aldrig haft en geringssav.
Det er andre produkter jeg tænker på, der jo gerne skulle kunne holde, også efter man er kommet ud af butikken. Der er også mange andre byggemarkeder, nogle bedre end andre.
Jeg har en gang været ude for i et andet byggemarked, at have købt nogle spånpladeskruer med torx-kærv. Da jeg skulle skrue disse skruer i med en skruetrækker (ikke en skruemaskine) knækkede hovederne af, så ja der er også andre byggemarkeder der sælger skarmmel.
Avatar billede Erik K Ekspert
07. september 2021 - 00:30 #12
Jeg har haft flere af de typer, der henvises til i de foregående indlæg - ingen af dem har været særligt anvendelige og/eller holdbare - og når man tager prisen i betragtning vil jeg dumpe dem alle.

Du kan opnå et godt resultat med en geringskasse og en sav, som f.eks. denne:

https://www.bauhaus.dk/wisent-finersav-skaerekasse-profi-top-250-mm

Det er nemmest at styre med en bredbladet sav som i ovenstående eksempel. Bruger du en nedstryger, skal der lidt mere håndelag til for at styre den præcist, men det kan fint lade sig gøre.
Har du selv en sav/nedstryger, kan du også se på denne mulighed:

https://www.bauhaus.dk/wisent-skaerekasse-plast-250-mm

Jeg har en der ligner sidstnævnte og det virker udmærket sammen med en nedstryger til metalsavning..