Avatar billede magkat Novice
07. september 2021 - 20:34 Der er 5 kommentarer

Hdmi Arc

Hej.

Jeg ar et problem med at connecte mit Tv Samsung Qe55Q77 med surround 5.1 -Harman Kardon BDS 570.

Problemet er at få lyd fra TV ud gennem surround højtalere. De 2 enheder er forbundet med et Hdmi Kabel 2.0 4k. og optisk kabel. Det hele fungerede fint på mit gamle Samsung TV.  Billede og lyd fra HK er fint. Det er retur lyden der fejler. Der er ingen slet ingen lyd. Har prøvet at vælge Hdmi arc på HK , mens der står bar "conneting to TV" men der sker ikke noget , et par gange har det blinket med "connecting to TV og disconnect TV. Det hjælper heller ikke at skifte lyd på TV til Hdmi eller optisk. Har søgt forskellige steder og stort set prøvet alt, mener jeg. Så mine fingre er krydset for der er en der ved noget om dette problem.

Vh Finn
Avatar billede thomas_bk Ekspert
08. september 2021 - 07:42 #1
Har du kigget efter om der skulle være nogen firmware opdatering til de to produkter. Måske de er en opdatering der sikrer bedre kompatibilitet.
Avatar billede magkat Novice
10. september 2021 - 15:00 #2
Der er ingen opdatering til TV, og kan ikke finde nogen til BDS570. Tænker det er en indstilling på tv der gør at Bds570 ikke modtager signal ???
Avatar billede magkat Novice
10. september 2021 - 15:01 #3
Eller kan det mon være fordi at på tv hedder det eArc og på anlæg hedder det Arc *??
Avatar billede Erik K Ekspert
11. september 2021 - 01:24 #4
Har du slået CEC til på dit TV?

Samsung kalder det også Anynet+
Hjem > Indstillinger > Generelt > Ekstern enhedsstyring > Anynet+ (HDMI CEC)
Avatar billede magkat Novice
11. september 2021 - 19:25 #5
Hej Erik
Ja det har Jeg slået til men ingen ændring.

Men tak fo forsøget “s”