Avatar billede clausito Seniormester
08. september 2021 - 16:44 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Slå Find min Macbook fra

Jeg skal ha repareret min MacBook Pro - sort skærm og dødt batteri, der ikke kan oplades
Jeg skal nu have slået find min mac fra og det er jo lidt svært når jeg ikke kan huske password og komme ind i Indstillinger

Jeg kan også gøre det via Icloud men der kan jeg heller ikke huske koden

Hvad gør jeg. Mac købt fra ny
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. september 2021 - 17:01 #1
Avatar billede clausito Seniormester
08. september 2021 - 17:08 #2
Kunne ikke finde en løsning her. Det er en død Mac med sort skærm. Værkstedet kan kun reparere hvis Find min MAC er slået fra. Umuligt på den døde Mac og kan ikke husk kodeord til Icloud, Apple-ID , password
Avatar billede INK Ekspert
08. september 2021 - 18:38 #3
AppleID er typisk din mailadresse. Kan også være en nyoprettet iCloud.com adresse ved idriftsætning af ny Mac. Gå ind på iCloud.com og søg efter dit AppleID og/eller glemt password. Hvis du har indtastet dit telefonnummer, kan du få link til nulstilling af password osv.
Når du har adgang til dit AppleID på iCloud.com, så kan du slette/fjerne enheden fra din konto.
Avatar billede clausito Seniormester
08. september 2021 - 18:58 #4
Det har jeg prøvet. Korrekt apple ID. Men glemt password og kan ikke svare på sikkerheds spørgsmål, men der kan sendes en mail.

Mit problem er at det er min søns Mac og han har visse psykiske udfordringer, så ved ikke om han læser denne mail

Jeg famler lidt i blinde. Jeg kan ikke forventer sønnen er klar til et samarbejde, så det er sku noget lort og jeg har kun en PC men konen har en iphone

Du har nok givet den korrekte løsning.Tror jeg har fundet Apple ID, men så er der password.
Jeg roder videre
Avatar billede clausito Seniormester
08. september 2021 - 19:00 #5
Jeg har alle tekniske fakta  omkring hans Mac
Avatar billede INK Ekspert
09. september 2021 - 08:27 #6
Er den helt død, eller er det blot skærmen? I så fald kan der tilsluttes en ekstern skærm.
Hvis den er død, kan harddisken (evt ssd) tages ud, og bootes på en anden Mac. Så kan data reddes.
Ny skærm er temmelig kostbar, så måske var det nemmere at købe en ny, eller en brugt på den blå avis. Min nevø smadrede skærmen på en Mac Air. Ny skærm ville koste 5400,-, mens en tilsvarende brugt kostede ca. 4000,-.