Avatar billede tomlau67 Juniormester
12. september 2021 - 11:35 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Lopslag med 2 opslagsværdier

Jeg skal have importeret nogle tal fra en liste til en anden. Jeg er nødt til at bruge 2 opslagsværdier (tekster), da der godt kan være dubletter i min kolonne A og kolonne B, men ingen dubletter i kolonne A+B sammen, hvis I forstår. Kan man ikke lave 2 opslagsværdier?
Avatar billede Jan K Ekspert
12. september 2021 - 12:17 #1
Lav en hjælpekolonne, hvor du kombinerer A og B, og slå så op i denne. Så skal du kun have en opslagsværdi, fx

A        B            C
Jens  Olsen      =A1&" "&B1

Så kan du slå op i C med Jens Olsen.
Avatar billede tomlau67 Juniormester
13. september 2021 - 13:55 #2
Hej Jan
Perfekt, mange tak for hjælpen:)
Mvh Tom