Avatar billede ilm Juniormester
13. september 2021 - 23:14 Der er 4 løsninger

Kan man overføre fotos fra en iphone til en helt almindelige Lenovo PC?

Ja, mit spørgsmål er egentlig i overskriften. Kan man overføre iphone helt simpelt til en helt almindelige Lenovo PC? Uden en hel masse besvær? Jeg har altid før haft android.. og er meget i tvivl om jeg skal kaste mig ud i en iphone.

Mvh
Avatar billede kurt54 Ekspert
13. september 2021 - 23:43 #1
Ja der er masser af muligheder - et af dem : tilslut med datakabel - så optræder iphone i stifinder.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
14. september 2021 - 07:18 #2
Som kurt skriver er den lette løsning et kabel og din telefon spørger om der er tillid til computeren. Det acceptere man. Derefter vil din iphone fremstå ligesom en USB stick hvori du kan finde dine billeder på telefonen.

PT den løsning jeg anvender til at få billeder fra iphone til PC er:

Har en iPhone og en Synology NAS server til mine billeder og videoer. .
Har installeret appen DS File. Første gang den starter skal man forbinde og logge ind. Derefter har jeg sat auto upload til, som laver backup af alle billeder og videoer op til NAS.
På min PC har jeg lagt et netværksdrev ind til den mappe som telefonen synkronisere til. Så eneste man skal gøre er at åbne DS File appen og auto upload vil starte automatisk.
Skal siges at denne løsning kan du anvende på en android telefonen også, da appen også fåes til android.
Avatar billede Henrik Hansen Forsker
14. september 2021 - 09:25 #3
Jeg bruger selv Google Drive til at "flytte" filer til min PC fra min iPhone. OneDrive eller DropBox virker også fint på iPhone. Der findes også flere apps, som kan forbinde sig til en SMB-share - det kunne måske også være en løsning.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. september 2021 - 14:44 #4
iCloud på Windows, og dine billeder kan synkroniseres automatisk fra iPhone til pc. Du har altid en opdateret kopi.