Avatar billede phm1970 Mester
14. september 2021 - 15:33 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Fejl på tværs af brugere og browsere

Hej Kloge hoveder,

jeg har en bruger på hvis computer hun ikke kan logge på en bestemt hjemmeside (med nemid). Det virker ikke uanset hvilken browser hun benytter. det skal lige nævnes at fra andre computere kan der godt logges ind.

jeg har så prøvet at logge på computeren med en administrator konto og derefter prøvet at logge ind på hjemmesiden med samme besked om at der er sket fejl  (samme som bruger fik)

jeg har prøvet at slå antivirus fra, alt er opdatere (nu) og jeg er simpelthen løbet tør for ideer... så har i nogle forslag ?
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2021 - 16:19 #1
Er det måske fordi du skal acceptere cookies, så gå til dit eget browser og indsæt accepter cookies fra den link du gerne vil have samtykke gemt på browseren, så det fremover husker det.

Det er anden gang jeg ser besked om problemet.
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2021 - 16:54 #2
Javel, lad mig se om jeg kan producere samme resultat.

Så det er udelukkende fra nemid.nu?
-Er der andre links som jeg kan prøve med?
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2021 - 17:52 #3
Ja, lige udmiddelbart ser jeg ikke nogen fejl når jeg besøger hjemmesiden.
Interessant resultat er fundet.

Jeg havde installeret Google Chrome og Edge havde jeg længe og har tilføjet Chrome udvidelser.

Hvis du benytter 'I don't care about cookies':
https://www.i-dont-care-about-cookies.eu/?ref=whatismybrowser.com

Er dette der forårsager, at 'Jeg accepterer hermed jeres persondata politik.' forsvinder på hjemmesiden.

Så tryk på dit 'I don't care about cookies' ikonet, og her kan du trykke på 'Disable extension on bnfarver.dk'. Dette vil forevise den 'Jeg accepterer hermed jeres persondata politik.'
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2021 - 21:07 #4
https://youtu.be/z8c75IJdXHI

Om 'I don't care about cookies' udvidelse | tilføjelse | addon eller extension

Hvis du oplever at du ikke kan acceptere betingelser for at købe en vare på en hjemmeside, eller kan bare ikke kan tilgå visse hjemmesider kan det være frusterende og skal have nogen andre til at finde ud hvorfor dette sker.

Bare rolig, dette kan være fordi du mangler at acceptere cookies, eller bare banalt, en browser tilføjelse der ikke vil forevise dette 'betingelse' fordi udvidelsen har fjernet dette for dig.

'I don't care about cookies' er ene af disse værktøjer som kan fjerne disse 'betingelser' da dette normalt er bare en form for 'accepter cookies' for at bruge vores hjemmeside.

Dette kan du rette ved at gå til tilføjelsen, og indikere på den, deaktiver på dette link. Så du kan se 'betingelserne og acceptere'.

Hvis du ikke har 'I don't care about cookies', kan det være, at du skal gemme en cookies på dit browser, eller det kan være browseren der mangler at blive opdatgeret. Eller et helt tredje tilføjelse som forårsager, at man ikke kan se dette hvad der skulle forevises.

https://www.i-dont-care-about-cookies.eu/
Avatar billede phm1970 Mester
15. september 2021 - 08:25 #5
Hej Jørgen,

det er ikke selve hjemmesiden hos nemid. det er bygogmiljoe.dk og den kan sagtens vises, men når man logger ind med nemid får man en fejl og det er kun med den computer men på tværs af bruger profiler og forskellige browsere.

Fejlen lyder:

Der er opstået en fejl i systemet og det er desværre ikke muligt at fortsætte. Du bedes rapportere fejlen til din superbruger, som kan indsende den til servicedesk

ikke just noget man kan bruge til noget....
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2021 - 09:28 #6
Javel. Ser lige på det
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2021 - 09:53 #7
Der er besked på hjemmesiden når man trykker på log ind:

"Logout advice
Click "Logout" button and then close all browser windows when you have been logged on with NemID".

"Log af råd
Klik på "Logout" -knappen, og luk derefter alle browservinduer, når du har været logget på med NemID".

Er det stadigt samme nu?
-For jeg kunne sagtens benytte mit og godkende mit logind.
Avatar billede phm1970 Mester
15. september 2021 - 10:09 #8
jeg kan også sagtens logge ind fra min egen computer, men ikke hvis jeg benytter brugerens computer..... præcis det samme for brugeren, kan sagtens logge hvis hun bruger min eller hvilken som helst anden computer bare ikke hendes egen....

så det er en computer ting, det jeg simpelthen ikke forstår er hvordan det kan gå på tværs af windows profiler og browsere (nogle af browserne havde aldrig været på siden før)
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2021 - 10:22 #9
Kan hun logge ind, hvis man fjerner nemlog-in.dk og bygogmiljoe.dk cookies?
-Uden at du har været logget ind med dit?
Avatar billede phm1970 Mester
15. september 2021 - 11:36 #10
har prøvet at nulstille browser (til standard) uden det hjalp

ovenstående browser havde aldrig før været på hjemmesiden så der burde ikke være noget i den som blokkerede
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2021 - 12:38 #11
Der burde ikke være problemer. Manglende Nem-ID opgradering?

https://play.google.com/store/apps/details?id=dk.e_nettet.mobilekey.everyone&hl=en_US&gl=US

https://apps.apple.com/us/app/nemid-codeapp/id1300533299

Benytter man udelukkende Nem-ID papir nøgler?
-Skal man skrotte dem og starte på det nye?

Ud over dette, fer finder opdatering på Windows 10 OS:
2021-09 Cumulative Update for Windows 10 Version xxxx for x64-based Systems (KB5005565)
Avatar billede phm1970 Mester
15. september 2021 - 14:12 #12
manglende nemid opgradering ? ´hvad mener du med det ? :)

der er ingen forskel på papir eller app nøgler samme fejl samme sted.

maskinen er fuldt opdateret
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2021 - 14:26 #13