Avatar billede hrc Mester
15. september 2021 - 15:55 Der er 1 kommentar

Indlæsning af posteringskladde i Dynamics, danske tegn driller

Jeg skal konvertere posteringsfiler fra et system til noget, der kan indlæses i Dynamics Nav. Lavede et lille C# program og det hele ser fint ud, undtagen de danske tegn. Læste mig frem til det skulle være UTF8 u. Bom, men ÆØÅ (og den slags) kommer ikke ordentligt ind. Nogen der ved hvilken encoding sådan en fil skal have? Synes at have prøvet hele paletten.

Et eksempel på en posteringslinje kan se således ud:
XYZ;20210831;FINANS;10500;æøåÆØÅ;54000000000000;;4;;;;;;;;;;
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2021 - 00:37 #1
Jeg er ikke bekendt med dette område, men er det måske at man skal kode andre sprog ind eller måske skal bare installere sprog model?

https://docs.microsoft.com/en-us/dynamics-nav/how-to--install-language-modules

https://docs.microsoft.com/en-us/learn/modules/manage-multilanguage-development/

---
- Jeg hopper af tråden, da jeg ikke kender til det.