Avatar billede arnel Seniormester
16. september 2021 - 19:38 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Yt med Times New Roman

Det sker næsten hver gang, jeg copy-paster text fra fx. artikler eller andet fra nettet, og vil lægge det ind på et Word-dok - at så ender det oftest som det gnidrede Times New Roman. Så skal jeg spilde tid på at lave det om til min favorit: Arial.
Hvis jeg retter eller skriver ind i den copypastede text, så driller den og pludselig popper TNR op igen.
Er der en fidus så jeg kan slå TNR fra én gang for alle - og slette den listen over skrifttyper?
Avatar billede INK Ekspert
16. september 2021 - 20:14 #1
Hvad sker der hvis du i stedet for blot indsæt (paste) bruger indsæt speciel og vælger formateret tekst?
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. september 2021 - 20:18 #2
Avatar billede poko1 Ekspert
16. september 2021 - 20:38 #3
Sådan i 2019
https://ibb.co/WxJRW5J
Avatar billede kurtba Ekspert
16. september 2021 - 22:41 #4
Du kan næppe slå det fra, da det jo er en kopi du tager ind.
Du skriver intet om, hvilken version af word du bruger, men i de forskellige versioner er der forskellige metoder.
I 2019 kan du f.eks. højreklikke det sted du vil sætte det kopierede ind.
Så får du 3 muligheder at vælge mellem under Indstillinger for sæt ind
Behold kildeformattering  - den kopierede tekst holder samme skrifttype som den har haft hele tiden.
Flet formattering - den kopierede tekst får den formattering som du har i dit dokument i forvejen.
Behold kun tekst - den kopierede tekst får den formattering  som du har i dit dokument i forvejen.
Altså skal du vælge en af de 2 nederste, så slipper du for efterfølgende at lave det om.
Der findes også genvejstaster til det.
Højreklik + h = behold kildeformattering
Højreklik + f = Flet formattering
Højreklik + t = behold kun tekst
Avatar billede arnel Seniormester
19. september 2021 - 08:22 #5