Avatar billede boso Juniormester
20. september 2021 - 13:04 Der er 2 kommentarer

Tilbudsstyring i excel

Hejsa
Skal bruge hjælpe fra nogen der er skarpere i excel end jeg.

Jeg har et ark vi bruger til kalkulation af tilbud. Samtidig har jeg et ark hvor vi opsamler på de tilbud vi har lavet så vi har styr på vores tilbudsmængde.

Kan man lave en macro eller lign. så man automatisk sender tilbudspris, kundenavn o.lign (som fremgår af forskellige celler i kalkulationsarket) over i nyt ark hvor det automatisk bliver placeret på en ny linje?

Håber det giver mening - ellers så sig til
boso
Avatar billede thomas_bk Ekspert
20. september 2021 - 14:45 #1
Det kan man fint.
Men for at du nemmest kan få hjælp er det en fordel du deler filen således man kan se hvilke felter der skal kopiers til oversigtsarket. Alternativt at du skriver hvilke felter det drejer sig om.
Avatar billede boso Juniormester
22. september 2021 - 10:33 #2
Hej Thomas
Beklager det sene svar.

Lyder fedt.

Jeg kan ikke lige se hvordan man vedhæfter en fil - men grundlæggende har jeg nedenstående celler der skal overføres til samme række i en anden fane.

Kundenavn: celle B3
Dato: celle b10
Tilbudspris: celle I21

Ovenstående data kommer fra tilbudsarket hvor vi løbende laver beregninger og gemmer dem som unikke filnavne. Øvelsen er så at vi automatisk kan overføre dem til tilbudsoversigten og hvert tilbud automatisk bliver placeret efter hinanden på ny linje.

Ovenstående skal indsættes i ny fane "tilbudsoversigt" i samme linje.

Giver det mening - kan evt. sende ark til dig hvis det hjælper :-)