Avatar billede Bylykke Praktikant
20. september 2021 - 20:54 Der er 5 kommentarer

en eller to webshops

Hejsa
Jeg har webshoppen https://bylykke.com som sælger til kunder i DK. Jeg vil gerne udvide med salg i EU og overvejer at starte en side kun på engelsk med priser i €. Har hørt det er bedst Googlemæssigt kun at have et sprog. Hvad er jeres erfaringer?
Skal lige siges at jeg på den engelske side kun ønsker at sælge ByLykke hud og hårpleje. På den nuværende side sælger jeg også andre kategorier.
Nogen ideer til konstruktiv løsning?
Avatar billede claes57 Ekspert
21. september 2021 - 12:41 #1
Hvis du har to adskilte sites/filer, så er det let at styre - men de skal jo have snablen ned i samme database, så der er styr på lagerstyringen.
Jeg ville så nok også helst, at priser lå i samme db, så du fx kun har danske priser, og beregner € ud fra en kurs og nogle afrundingsregler.
Avatar billede Bylykke Praktikant
21. september 2021 - 19:22 #2
Det med lagerstyring er ikke et problem da jeg kører lager udenom websites når det drejer sig om mine egne produkter som den nye side kun skal sælge. Det jeg tænker er SEO om ikke det er bedst uforhold til Google at sprogene er opdelt? Mht pris er der lidt at tænke over - tak
Avatar billede claes57 Ekspert
21. september 2021 - 20:38 #3
SEO kan du få tilbudt mange steder - 95% af den virker ikke målbart.
Lav lidt selv, overvej evt at det, der sælges udenlands også er på samme site til dansk (fælles navn), og hold de rent danske produkter på en ny side. Så vil google og andre samle deres data på dine produkter et sted, og du kan have en dansk/engelsk skift på siden (default der, hvor din omsætning ligger, og så med tydelig markering af knap til andet sprog).
Avatar billede Casper H Novice
14. november 2021 - 00:31 #4
Det gør intet at der er flere sprog på din hjemmeside, tværtimod, så åbner det også op for linkbuilding muligheder på engelsk. Det skal bare være sat op korrekt ren teknisk :-)

Skriv gerne hvis du har dybdegående spørgsmål

Vh
Casper
https://innerpoint.dk/
Avatar billede Mogens Praktikant
11. april 2022 - 12:28 #5
Vi hos https://astridfrank.dk/ har også gået med samme overvejelser. Umiddelbart vil jeg klart anbefale at åbne flere shops.