Avatar billede Uvanga Ekspert
21. september 2021 - 18:02 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Fjerne adgangskode på PC'er med Windows 10 - 21H1

Jeg sidder med to PC med samme windows config. På de ene kan jeg nemt fjerne adgangskode med Ctrl+alt+del, og vælge "Skift en adgangskode" og så bare lade boks for ny kode være blank. På den anden PC kommer denne menu ikke frem (Der er kun 4 menuer, mod 5 i min egen PC)
Jeg har også prøvet via konti:
Indstillinger for Logon, Adgangskode= Der er menuen "fjern" nedtonet, og kan ikke bruges. Windows Hello giver heller ikke noget. Netplwiz også forsøgt uden held.
Kan det have noget at gøre med at PC 2 måske har brugt samme kode til logon på andre tjenester /apps.
Er der nogen der har erfaring med det, og måske en løsning. Jeg kan altid anvende et eksternt program, f.eks. Lazesoft✌ Men hvis det kan løses med en intern kommando vil det være fint.
Avatar billede Uvanga Ekspert
21. september 2021 - 18:05 #1
NOTE: På PC 2 kommer der via konti godt nok en menu frem for ny kode, men den vil ikke acceptere at efterlade ny kode felt blank.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2021 - 19:02 #2
Har du deaktiveret Hello?
21. september 2021 - 19:32 #3
Avatar billede Uvanga Ekspert
21. september 2021 - 21:27 #4
Jeg ser på det i morgen. Pågældende PC er hos min bekendte. I hører nærmere 👍
Avatar billede Uvanga Ekspert
22. september 2021 - 17:51 #5
Så er jeg hjemme igen, efter at have forsøgt med jeres forslag. Desværre uden det ønskede resultat. Så jeg måtte ty til Lazesoft reset software, og det fungerer perfekt, nu er adgangskode til PC væk.
Det jeg ikke forstår er, hvordan kan to PC med win 21H1, samme Build nr., og ovenikøbet begge HP Desktop, have forskellige menuer for adgangskode??
Windows Hello ville udelukkende acceptere, og ændre kode for microsoft konto. Så det hjalp ikke rigtig.
Men i får begge tak for info, som gav mig nogen ideer til fremtidige problemstillinger.
22. september 2021 - 18:17 #6
Et gæt fra min side.
Den ene er blevet sat op til at logge på med en lokal konto, og kan logge på uden PW.
Den anden er blev sat op til at logge på med en Microsoft Konto.

Desuden, hvis begge makiner ikke er samme model, kan der være forskellig image på.
Hvis den ene er en erhvervs maskine og den anden en hjemme markede maskine, er der helt sikkert forskel på image.