Avatar billede nu_igen Professor
22. september 2021 - 10:55 Der er 5 kommentarer

Ipad Air

Min flittigt brugte Ipad Air er ved at være 5 år gl. det lader til at batteriet er ved at være træt idet IPad’en  lukker ned selvom der er 50 % , mere eller mindre, når jeg lukker ned og slukker. Kan et batteri fornyes eller venter der en ny Ipad forude? Jeg har langtfra opbrugt de 64 Gb, så den er ikke overbelastet.
Hvis den står på ny Ipad, hvordan får jeg “indholdet” af den gamle flyttet til en ny? Jeg bruger ikke iCloud. ( må nok indrømme at jeg er modstander af alle services, der måned for måned vil have penge fra min konto. Der er jeg godt gammeldags nærig).
Ingeborg
Avatar billede thomas_bk Ekspert
22. september 2021 - 11:00 #1
Der findes en masse butikker i bybilledet (afhængig af hvor du bor) der kan hjælpe med skift af batteri.

Jeg mener din apple konto kommer med icloud hvor de første GB er gratis og først derefter koster.
Avatar billede stjans Guru
22. september 2021 - 11:47 #2
Hej INgeborg,

Du lægger den nye ipad ved siden af den gamle. Når så den nye er ved at starte op, spørges du om du vil overføre indhold fra den gamle.

bum...
Avatar billede kurtba Ekspert
22. september 2021 - 22:39 #3
Alt efter hvor du bor kan du formentlig få skiftet batteriet for ca. 650 kr. Så det kan jo være godt nok, hvis du er tilfreds med den du har.
Avatar billede nu_igen Professor
25. september 2021 - 17:25 #4
Jeg vil godt ofre et nyt batteri til 650 kr. synes bedst om en officiel Apple butik. Men jeg ved ikke, hvordan jeg gør med mine data. Adgangskoder til forskellige websteder osv. og selve Ipaden. I dag aner man jo ikke, hvem der kunne finde på at misbruge mine data.
Mvh
Avatar billede kurtba Ekspert
25. september 2021 - 21:00 #5
Jeg kender ikke lige prisen hos en officiel apple forhandler, men der vil jeg tro, at du skal regne med minimum det dobbelte - måske endda mere.
Meget kan man sige om apple - men de forærer ikke noget væk.
Jeg ved ikke, om du kan lave en aftale med reparatøren om, at han ikke får nogen koder. Så må han vente med at teste indtil du dukker op og logger dig på.