Avatar billede lurup Ekspert
24. september 2021 - 11:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Clone en live skærm billede

Hej

Jeg har en infoskærm hvor der vises nogle billeder.
I forbindelse med en åben hus skal jeg have det vist på en projektor.
Er det mulig at vise noget på en pc som køre på en anden pc ? Det er på samme net men ikke i samme rum.
Avatar billede Henrik Hansen Forsker
24. september 2021 - 12:44 #1
Prøv at Google "VNC" (Remote Control). Med det software installere på begge, kan du se hvad en anden PC "laver" (og hvis opsat, kan du også styre mus/keyboard). Klient-delen skal bruges på den PC du skal bruge til projector, Server-delen skal være opsat på den anden, men en bruger som har adgang til at se skærm (og måske styre mus/keyboard, men ikke nødvendigt).
Avatar billede 220661 Ekspert
24. september 2021 - 12:57 #2
Teamwiever kan vise hvad en anden pc har på sin skærm.
24. september 2021 - 16:30 #3
Lidt flere forslag:
Fjernskrivebord
Skype
Zoom
Webex

Hvis projektoren har HDMI og du har en Chromecast, kan du måske bruge sådan en.
Avatar billede lurup Ekspert
25. september 2021 - 11:46 #4
Tak for svar......tog den nemme løsning
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2021 - 13:31 #5
Velbekomme😊