Avatar billede CESkovgaard Mester
26. september 2021 - 16:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Outlook arkivering? (gentagelse af spørgsmål fra april)

Jeg spurgte om dette i april, men ingen har reageret. Jeg håber på at det blot er fordi det er så længe siden at ingen bemærker spørgsmålet mere.

Jeg vil gerne arkivere gamle emails i et 'arkiv'.
I min gamle outlook var der en funktion til det, men i Outlook 2016 kan jeg ikke finde noget tilsvarende.
Jeg har omkring 100.000 mails og det tager enormt lang tid at søge og enormt lang tid at loade.
Den umiddelbare arkivfungtion flytter det bare til andre mapper, jeg vil gerne have det ned i en arkiv-mappe som jeg kun åbner når jeg har brug for at kigge i mails der er mere end 4 år gamle.
Er der nogen der kender en måde? (evt. med lidt snyd, hvis det er nødvendigt.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. september 2021 - 17:48 #1
hvis du vil flytte data ud fra den daglige outlook, og til arkiv, så læs lige https://www.groovypost.com/howto/create-pst-file-archive-outlook-2016/
Så ligger de gamle data for sig selv, og den daglige brug generes ikke af mængden af data i arkivet.
Avatar billede CESkovgaard Mester
26. september 2021 - 18:12 #2
Mange tak. Det hjælper en del.
Findes der også en måde at søge på ALLE poster på dato?
Jeg ville gerne kunne arkivere alle mails (inklusive dem fra foldere), der er mere end to år gamle. Jeg kan huske at det kunne man kunne før.
26. september 2021 - 18:30 #3
Avatar billede CESkovgaard Mester
26. september 2021 - 19:18 #4
Informativt link tak. Jeg kender nu godt regler, men regler går så vidt jeg kan se på enten nye eller alle. Det jeg mest ønsker er at kunne flytte alle gamle mails inklusive folderstruktur til enten et eksisterende arkiv som jeg har fra tidligere, eller til et nyt arkiv. Lige nu har jeg mails fra 2011 - 2021 i same folderstruktur. Jeg vil som sagt gerne af med dem der er fx ældre end 2018 over i et arkiv, så det ikke tager 5 minutter at åbne Outlook.
28. september 2021 - 16:27 #5
Ok, så du vil egentlige åbne / importere en gammel .pst fil.
Læs dette: https://www.outlook-tips.net/beginner-user/open-personal-data-file-pst/#:~:text=In%20all%20versions%20of%20Outlook%3A%20go%20to%20File%2C,2016%2C%20the%20Open%20command%20is%20Open%20%26%20Export.

Du lave en regel der sletter alt der er ældre end 2018.
Det vil tage lidt tid at køre den første gang.

Hvis du laver regler tager det lidt tid første gang man kører dem.
Avatar billede CESkovgaard Mester
29. oktober 2021 - 22:50 #6
Alt i alt mener jeg at jeg ud fra de tre svar har fået nok information til at få gjort det jeg gerne vil.
Mange tak for alle tre.svar.
30. oktober 2021 - 10:17 #7
Velbekomme.