Avatar billede rasmuso Seniormester
26. september 2021 - 18:04 Der er 5 kommentarer

Automatisk fjernskrivebord

Windows 10 pro på begge PC'ere.
forskellige PC-navne, forskellige adgangskoder, er på samme netværk, fjernadgang er aktiveret.
Når jeg starter Fjernskrivebordet op på den PC jeg vil styre fra, indtastet korrekt brugerID & adgangskode (store/små bogstaver er korrekte) får jeg følgende at vide: "Dine legitimationsoplysninger virkede ikke"
Håber på nogle gode ideer?
26. september 2021 - 18:10 #1
er din bruger medlem er gruppen fjernskrivebord
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2021 - 19:27 #2
Tja, dit enheder skal være tilmeldt til specifik server og designeret fjernskrivebord administrator på den domain. Hvis du ikke har dette, er du ladt til tredjepart programmer :-D

Eks.: TeamViewer
https://www.teamviewer.com/en-us/download/windows/

eller Chrome Remote Access Desktop
https://remotedesktop.google.com/access

Og mange andre
Avatar billede Uvanga Ekspert
27. september 2021 - 11:48 #3
Windows har også indbygget fjernadgang. Det hedder Hurtig hjælp, og kan findes ved at skrive det i søgefelt. Hurtig hjælp kræver microsoft konto.
Avatar billede kulawig Professor
27. september 2021 - 15:32 #4
under egenskaber for system , faneblad Fjernforbindelse

tillad fjernforbindelser for denne computer

tryk vælg brugere: indsæt den bruger konto du prøver at logge på med
Avatar billede supportsiden Professor
27. september 2021 - 21:45 #5
#2 - det kan lade sig gøre med Windows 10 Pro men ikke på Home
Som #4 siger, plus >>>
Prøv fra kommadoprompt :
mstsc /v:[IP adresse på fjerncomputer]
login :
[IP adresse på fjerncomputer]\Brugernavn plus dens kodeord
(du skal ikke skrive [ ] )