Avatar billede boso Juniormester
27. september 2021 - 14:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med VBA

Hejsa
Jeg har nedenstående programmering der giver mig lidt hovedbrud (er totalt VBA blind og programmeringen er tyvstjålet fra en anden - men den løser opgaven og det må være det primære :-))

Spørgsmålene er følgende
1. makroen beder om at flytte tekst fra område N5:u5. I den pågældende fane er cellerne indrammet og markeret med gult. Når de flyttes over i ny fane følger celle formatteringen med. Det ville jeg gerne hvis det kunne undgås, men hvordan?
2. Når den henter dataen fra celle O5 & T5 så står det som #REFERENCE! og jeg fatter ikke helt hvorfor. Dataen i de celler bliver kopieret andre steder i arket men det burde vel ikke have nogen betydning, eller har det netop det?

Sub Rectangle1_Click()
'
iLastRow = ActiveSheet.Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row + 1 'Plus 1 for at få næste ledige række.
Range("A" & CStr(iLastRow)).Select
'flytte fra område N5:U5
    Range("n5:u5").Select
    Selection.Copy
    Sheets("tilbud <200.000 kr.").Select
    Range("A1").Select 'A1 stod der før
    iLastRow = ActiveSheet.Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row + 1
    Range("A" & CStr(iLastRow)).Select
    ActiveSheet.Paste
    Sheets("tilbudsmodel spjæld").Select

'Sheets("sheet1").Select
Range("a1").Select

End Sub

Håber en eller anden venlig sjæl kan hjælpe mig på rette spor.
Avatar billede store-morten Ekspert
27. september 2021 - 14:39 #1
Prøv:
'flytte fra område N5:U5
    Range("N5:U5").Copy

    Sheets("tilbud <200.000 kr.").Select

        iLastRow = ActiveSheet.Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row + 1
        Sheets("tilbud <200.000 kr.").Range("A" & iLastRow).Select
        Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
        :=False, Transpose:=False

    Sheets("tilbudsmodel spjæld").Select
    Range("A1").Select
    Application.CutCopyMode = False
Avatar billede Jan K Ekspert
27. september 2021 - 14:40 #2
Ad 1: Ret ActiveSheet.Past tik ActiveSheet.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues

Ad 2: Det lyder som om, du kopierer en formel, som når den bliver sat ind, ikke peget på en valid reference.
Avatar billede boso Juniormester
27. september 2021 - 15:15 #3
Jan K -

Ad 1: jeg får en bug når jeg retter som foreslået.

ad 2, du har givet ret, men kan jeg gøre noget for at ændre på det?
Avatar billede boso Juniormester
27. september 2021 - 15:19 #4
Store_Morten - fantastisk skidtet virker. Fedt du gad hjælpe :-)
Avatar billede store-morten Ekspert
28. september 2021 - 07:25 #5
Den helt korte:

'flytte fra område N5:U5
    Range("N5:U5").Copy

        iLastRow = Sheets("tilbud <200.000 kr.").Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row + 1
        Sheets("tilbud <200.000 kr.").Range("A" & iLastRow).PasteSpecial _
        Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks:=False, Transpose:=False

    Application.CutCopyMode = False
Avatar billede boso Juniormester
28. september 2021 - 12:45 #6
Hej igen
Istedet for at flytte dataen til en anden fane kan man så lave det så det flyttes til et nyt ark. F.eks. ark tilbudsoversigt.xls i fanen oversigt?
Avatar billede boso Juniormester
29. september 2021 - 14:47 #7
ingen bud på denne her? :-)