Avatar billede mergelspir Seniormester
28. september 2021 - 15:17 Der er 2 kommentarer

Sitemap-generator der overholder robots.txt ?!?

Jeg har to sites: et dansk og et non-dansk.
Begge sites har det samme indhold og kan læses på de samme sprog, men jeg ønsker kun sitemap på det danske site på dansk, hvorimod det non-danske site skal have et sitemap på alle andre sprog end dansk.
På den måde undgår jeg at Google straffer duplicate content.

Jeg har specificeret i robots.txt, hvilke sider søgemaskiner må indeksere.
MEN, Men, men, alle de sitemap-generatorer, jeg har afprøvet, overholder ikke de regler, jeg har sat op i robots.txt, suk.

Ikke for at reklamere for mine sites, men det er måske lettere at forstå, hvad jeg beskriver, hvis I har mulighed for at tilgå sitene:
Det danske site: www.udkik.dk
Det non-danske site: www.yachtdatabase.com

På forhånd tak
Avatar billede claes57 Ekspert
28. september 2021 - 19:27 #1
Der ligger vel en forskellig robots.txt på de to sites - så er der ingen grund til at sætte regler op - de blandes ikke. Det er kun, hvis de peger ned på samme domæne, at der går ged i den, så lad være med det.
Avatar billede mergelspir Seniormester
09. oktober 2021 - 13:35 #2
Ja, der er forskellig robots.txt på de to sites, men da en sitemap-generator kun kikker på et af sitene af gangen, er det uden betydning.
Problemet er, at jeg ikke har kunnet finde en sitemap-generator, der "adlyder" robots.txt overhovedet.
Hvis nogle kender sådan en, er jeg meget interesseret.