28. september 2021 - 17:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Marker en eller flere celler

Jeg har et ark med celler med forskellige værdier hvor af jeg vil vælge flere af de værdier til en udregning
Fx. B2:E6 har alle værdierne

Det skal være mulig at vælge 5 forskellige værdier

Som skal ende på G2 , H2 , I2 , J2 , K2

Så hvis jeg trykker på cellen B2 kommer den frem i G2 og trykker jeg der efter på D5 kommer den frem i H2

Håber det giver mening🙂
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
29. september 2021 - 07:06 #1
Synes du selv det giver mening for en der absolut intet kender til ,opgaven?
Avatar billede kim1a Ekspert
29. september 2021 - 07:32 #2
Det kan ved hjælp af VBA godt kodes, men virker ærlig talt lidt vildt hvis du lige så godt kan stå i celle G2, trykke = og så trykke på den celle som har den værdi du ønsker skal stå der.

Hvis det altid er de klik, og du ikke skal rette andet i arket så kan det kodes ved at sige "ved tryk kig i K2, er den tom så kig i J2, er den tom så kig i I2... frem til G2 og så indsætte værdi hvor der er tomt, men hvis du laver et 6. klik vil du have en træls kode som kører igen og igen.

Alternativ kan du få via en knap f.eks. en stump kode som spørger dig med popup hvilken celles værdi der skal stå i hver af de 5.
Avatar billede Jan K Ekspert
29. september 2021 - 22:50 #3
Det kan vel gøres med en Worksheet SelectionChange kode. Selv om den måske boiver kompliceret.
02. oktober 2021 - 08:23 #4
Jeg endte med at lave en macro for hver værdi som så ender i det "ledige felt" og så fremdeles bliver fyldt op jo flere jeg trykker på tak til kim for ideen
02. oktober 2021 - 08:28 #5
Xl_enthusiast
Ja, umiddelbart har jeg forklaret alt hvad der er nødvendigt for at se hvor jeg vil hen.
Og det lykkedes, men tak for kritik, skal sørge for en bedre beskrivelse til en anden gang så alle kan være med.