Avatar billede birdbrain Seniormester
30. september 2021 - 20:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dags dato i tekstboks i userform

Jeg har en tekstboks i en userform, som gerne skulle vise dags dato når userformen åbnes. Er der mon nogen der har et godt bud på via koden til dette.
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
30. september 2021 - 21:13 #1
I 'UserForm_Initialize' eventen skriver du:

TextBox1.Caption = Date

Hvis din tekstboks hedder noget andet, så skriver du bare det.
Avatar billede birdbrain Seniormester
01. oktober 2021 - 07:54 #2
Hej Dan
tak for info, har dog ændret "caption" til "value" og lånte så en kode et andet sted
me.Textbox1 = Format(Date, "dd-mm-yyyy")
så det ser lidt mere dansk ud :-)
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
01. oktober 2021 - 08:55 #3
Nåh, ja, selvfølgelig - jeg have lige 'Label' kontrollen i hovedet - du skal naturligvis benytte '.Value' når det er en tekstboks.