Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
01. oktober 2021 - 10:16 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Windows 11 - Har nogen erfaring med den ?

Ja :
Windows 11 - Har nogen erfaring med den ?
*
Jeg synes, at det ser ud til, at man allerede nu kan downloade
Windows 11.

Er det ikke korrekt ?
*
Men er det en "Test version". Og er den gratis ?
*
Jeg er faktisk godt tilfreds med Windows 10.
*
Hvorfor skifte ?
*
Hvad nyt og bedre er der så ved Windows 11 ?
*
God Fredag - Venlig Hilsen Jørn *
01. oktober 2021 - 11:53 #1
hej jeg kan ikke se den inu på min pc men den skule komme på tirsdag :)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. oktober 2021 - 12:59 #2
ingen erfaring da mine computere ikke opnår de krav der stilles. Ved at brugeren @f-arn har testet den  test version man kunne hente. Han virkede ikke ovenud tilfreds med den. Du behøver ikke opgradere. Windows 10 supportes til oktober 2025.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
01. oktober 2021 - 13:48 #3
T@K for jeres svar ...
Avatar billede f-arn Guru
01. oktober 2021 - 15:29 #4
@Ikke-ekspert

Du kan læse hvad jeg mener om Windows 11 her.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
01. oktober 2021 - 19:52 #5
Jeg siger T@K for jeres gode Info.....
Avatar billede 220661 Ekspert
02. oktober 2021 - 11:50 #6
Jørn bruger du ikke Linux ind imellem?
Linux har lavet en version der hedder FX. Disse versioner "efterligner" Windows systemet. Jeg har selv kigget på både Win 11 versionen og også Windows 10.
Windows 10 brugerfladen tiltaler mig mere end Windows 11 gør.
Begge versioner kan køre direkte fra et installationsmedie.
Jeg har dog alligevel trukket diskene fra når jeg har kørt dem.
https://distrowatch.com/table.php?distribution=linuxfx
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
02. oktober 2021 - 14:12 #7
T@K, 220661 ....
Jo, jeg bruger også Linux. Har det installeret på en, lidt ældre PC.
- Flere af vore børnebørn "boltrer" sig på den. (Men jeg bruger den også selv) - Tak for Info.
Avatar billede Jannickhess Professor
09. oktober 2021 - 00:24 #8
Nu er Windows 11, i mellemtiden kommet på nettet - Når den allerede kunne hentes, den 1 oktober, så vil jeg selv passe gevaldigt på, da det kunne være en lyssky hjemmeside du er havnet på

Alene det at gå ind på en evt lysgyg hjemmeside, så har du allerede der, givet Hackere mulighed for at kunne enten Hacke,
Fiske efter personlig data, eller  vistnok kryptere alle Billeder, og andre vigtige filer. Når først ens private filer er blevet låst er det gevaldigt svært at kunne genskabe dem igen PAS ISÆR PÅ VED LUFTHAVNE NÅR I LOGGER IND PÅ ÅBENT NETVÆRT (wIFI) (Selve routeren navn der bliver udsendt kan have et godtroende navn så folk tænker at den logger jeg mig da bare på

Alle nye ting og bestemte vigtige ord det udnytter Hackere meget ofte, til at lokke folk ind på deres side,

Skriv enelige i andre her hvis der er noget jeg tager fejl af,  nedenunder her.

Mvh

Jannick
Avatar billede ErikHg Ekspert
28. oktober 2021 - 11:57 #9
Jeg købt for omkring en månedstid siden en brugt Lenovo Thinkpad T450.
Denne model er fra 2015, og dermed født med Windows 10.
Efter Windows 11´s lancering 5/10 prøvede jeg flere gange at installere Windows 11, men ikke overraskende kunne det ikke lade sig gøre. Min i går 27/10 gik jeg ind på YouTube og der var en anvisning jeg fulgte, og derefter accepteredes installationen.
Så nu er der lidt at lege med :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. november 2021 - 10:58 #10
Linket til videoen ligger her:

https://www.youtube.com/watch?v=9KSlF5DC18c
Avatar billede f-arn Guru
04. november 2021 - 11:05 #11
@Jannickhess

Jeg hentede min beta version direkte fra Microsofts servere og "sammenstykkede" den selv til en iso fil :)
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. november 2021 - 12:02 #12
Det samme gjorde jeg - det var da dvd´en Windows 11 skulle installeres at problemet opstod. Så måtte jeg jo lege detektiv, og lede på YouTube, og der var løsningen:-)