Avatar billede nu_igen Professor
03. oktober 2021 - 14:24 Der er 12 kommentarer

Kopiering af Billeder til ekstern HD

Jeg har tidligere kopieret mit billedarkiv fra PC til ekstern HD. Siden har jeg fjernet en del billeder og vil nu have mit lidt slankere billedarkiv kopieret til samme HD (2 TB). Jeg har sat kopieringen i gang, oprettet en ny mappe til kopieringen. Men..... kopieringen stopper gang på gang og spørger om jeg vil beholde, erstatte eller kopiere filen.
Det er så træls, for jeg har 65 GB billeder. Jeg gik ud fra at en ny mappe var frisk og at den kunne gemme kopierne, selvom mange jo ligger i den først mappe jeg kopierede til for 6 mdr. siden.
Jeg tør ikke slette den første mappe med billeder, før jeg har kopieret den reviderede mappe. Hvad sker der?
Avatar billede INK Ekspert
03. oktober 2021 - 14:28 #1
Hvordan kopierer du? Er det simpel kopi/indsæt i stifinder, eller bruger du et backup-program?
Avatar billede nu_igen Professor
03. oktober 2021 - 14:38 #2
Ja, simpel kopi/indsæt - eller bare ved at trække mappen Billeder over til den nye mappe på det eksterne drev.
Avatar billede nu_igen Professor
03. oktober 2021 - 14:41 #3
Jeg er for dum til at bruge et back-up program. Ved heller ikke forskellen . Burde lære det og har engang installeret AOMEI back-upper, men har ikke brugt det. Har læst at der er et indbygget back-up programm i Win 7?
Avatar billede INK Ekspert
03. oktober 2021 - 15:19 #4
Kunne tyde på, at du kopierer eller har trukket til den gamle mappe. Ellers ville den jo ikke spørge hele tiden.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2021 - 15:40 #5
Jeg har to fremragende reg. filer: copy to og move to.
Jeg har brugt dem i årevis uden problemer.
Det var engang en del af windows, men de har desværre fjernet dem. (Dumt!)
Jeg ville gerne lægge dem til downloads, men jeg aner desværre ikke hvordan.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. oktober 2021 - 15:48 #6
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2021 - 16:06 #7
#6 Ja lige netup, jeg har dem, så man bare lige skal installere dem.:-)

Man højreklikker bare på den fil man vil flytte/kopiere.
https://ibb.co/zVh5Dxt
Avatar billede 220661 Ekspert
03. oktober 2021 - 16:09 #8
Jeg har dem også :-)
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2021 - 16:10 #9
"Windows 10 has a hidden function"
Hvorfor er den dog skjult??? Den er storartet.
Avatar billede f-arn Guru
03. oktober 2021 - 16:32 #10
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2021 - 16:53 #11
#10
Fint, så kan spørger jo hente dem her, hvis der er interesse. :-)
Gå ud fra, at de begge installeres med den reg. fil ?
03. oktober 2021 - 17:59 #12
Som #4 skriver, tyder det på at du kopiere over i den gamle mappe, og derfor skriver oven.

Når den kommer til et billeder der er på disken i forvejen, og de spørger om du vil overskrive eller springe over.
Så er der en checkbox, hvor du flueben for at gøre det samme for alle billeder som er der i forvejen.
Hvis du bruger den funktion, skal du kun svare en gang.