Avatar billede claes57 Ekspert
06. oktober 2021 - 11:40 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Win 11 - inputmetode i systembakken

Er der en, der har løst problemet med at skjule 'DAN' i systembakken. Jeg vil ikke have den (er 100% på Dansk).
Avatar billede KHN Guru
06. oktober 2021 - 12:08 #1
Er det ikke på samme måde som Windows 10 - Indstillinger> Personlig tilpasning> Proceseslinje> Slå systemikoner til eller fra> Inputindikator (fra/til)
Avatar billede claes57 Ekspert
06. oktober 2021 - 12:21 #2
muligheden "Slå systemikoner til eller fra" findes desværre ikke ikke...
Avatar billede KHN Guru
06. oktober 2021 - 12:44 #3
Avatar billede claes57 Ekspert
06. oktober 2021 - 13:11 #4
Og så lige en genstart, og 'DAN' er væk. Jeg tror, det var #2 på det første billede, som fik den til at virke - jeg havde lavet billede 2 ændringer.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. oktober 2021 - 15:42 #5
claes57 hvad er førstehånds indtrykket i forhold til Windows 10?
Tænker brugerflade og hvordan den er at finde rundt i?
Systembegrænsninger/fordele i forhold til Windows 10?
Avatar billede claes57 Ekspert
06. oktober 2021 - 16:45 #6
Startmenu er appelsk placeret i midten - min hånd kører dog musen til bund/venstre.

Jeg har brugt Edge-mulighed for at lave en 'app' til en hjemmeside, så bla denne har haft sin egen plads i startmenu - de er faldet ud, og skal lige gendannes - men er ellers ok. Fast startmenu er reduceret, og win har lagt egne ting ind - så mine er faldet ud - irriterende at skulle fjerne deres reklamer.

Har ekstern skæm/tastatur/mus på den bærbare, så har ikke testet teams endnu - men fint, at det er der.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. oktober 2021 - 17:05 #7
Tak Claes57 😀
Avatar billede claes57 Ekspert
06. oktober 2021 - 18:49 #8
Det er så bare for at forvirre folk - Edge Apps ligger stadig i startmenuen (alle apps), men under Chrome - ikke Edge eller deres egne navne, og derfor kan man sætte dem til fastgjorte, så der er 'på forsiden'
Avatar billede 220661 Ekspert
06. oktober 2021 - 18:52 #9
#8 Ja det tager nok lidt til at få styr på et nyt system og det udseende det har 😊
Avatar billede Peter Guru
06. oktober 2021 - 19:17 #10
Er der overhovedet nogen fordel ved Windows 11? Det nok lidt tidligt at svare på. Min Pc kan "heldigvis" ikke køre systemet.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. oktober 2021 - 19:20 #11
#10 Hvis du spørger brugeren @f-arn herinde er svaret nej 😉
Avatar billede f-arn Guru
06. oktober 2021 - 19:36 #12
Avatar billede claes57 Ekspert
06. oktober 2021 - 19:41 #13
jeg højreklikkede på en i den fulde startmenu, og fik set stien
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\...
hvor man kan justere frit.
At Edge opdateringen placerer apps under Chrome er dumt, da senere apps placeres under deres eget navn, så man kan lige så godt rense ud lige efter opdatering til w11.